Parklys fungerer ikke. Har prøvd å bytte pære uten hell. 2009 modell vw touran

Anbefalte innlegg

Hei, har en 2009 modell vw touran der hvor parklyset ikke fungerer, har prøvd å bytte pære uten at det hjalp, mekonomen mekaniker sa at det ikke var noe med pæren. Hva kan årsaken være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket sikringer, sjekket kontakten til parklyset om det faktisk kommer strøm frem til pæra? Sjekket om det ikke er et problem med bryteren inne i bilen din?

 

Det er ting jeg komemr på som kan være mulig feil kilder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikringer skal jeg sjekke, vet du hvilken sikring som er til parklys. Hvordan kan jeg sjekke om det kommer strøm frem til pæren? Bryteren inne i bilen trur jeg ikke det er da det andre paklyset fungerer !

Takker for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De pleier hvis er tening på og skifte pære det vil ikke lyser men etter du må slå av kontakt og slå på nyt og det skal lyse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei ! har prøvd det, men det fungerer ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sir at du har strøm men er du har minus eller jord.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikringer skal jeg sjekke, vet du hvilken sikring som er til parklys. Hvordan kan jeg sjekke om det kommer strøm frem til pæren? Bryteren inne i bilen trur jeg ikke det er da det andre paklyset fungerer !

Takker for svar

 

Benytt et voltmeter. Sett på tenningen på bilen, og slik alt skal være når parklyset skal lyse. Så bruker du voltmeteret og måler i kontakten der pæren skal stå. Da ser du fort på voltmeteret om det er strøm der eller ikke. Eller du kan dra på et verksted å spørre om de kan måle for deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei ! skal prøve det dere sier , tusen takk for svar folkens :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Problemet" med disse bilene er at hvis pæra går så kutter styreenheten spenningen til pæra. Dvs at man kan ikke måle spenningen til pæra som man kan med eldre biler. Eneste man kanskje kan måle er puls signalet styreenheten sender ut til pæra når tenningen skrues på. Eller man kan måle om det er brudd i ledningen fra styreenhet til pæra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg nok sette den hos møller !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.