#1 Skrevet Desember 5, 2013 Var innom Sandven angående å hente inn en Audi A5 2.0TFSI. Den nektet de å ta inn på grunn av høyt oljeforbruk som de hadde slitt veldig med av de som de hadde solgt. Alle andre motorer var ok men ikke 2.0. Var snakk om 1 liter på 1000km. Er dette ett stort problem? Noen som har noen erfaringer? God nok grunn til å ikke handle? Florerer med tråder om dette på utenlandske forum men fant ingen konkrete her i Norge. Kan det ha noe sammenheng med klima? Oljetype? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 5, 2013 Jeg trodde Møller/Audi skifter stempler på garanti på disse jeg? Mener hvertfall å ha lest det et sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 6, 2013 Det er ett problem ja.. Og det skiftes da evt stempler. Sandven er vel da redde for at dette skal skje med en bil de selger, hvor de blir stående økonomisk ansvarlig for det. Ikke gratis den jobben der:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 6, 2013 En på jobb fikk bytta innmat i motoren på garanti. brukte noe vanvittig med olje før det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 6, 2013 Jeg trodde Møller/Audi skifter stempler på garanti på disse jeg?Mener hvertfall å ha lest det et sted. Okei. Men da må vel bilen være kjøpt ny i Norge går jeg ut ifra? Det er ett problem ja.. Og det skiftes da evt stempler. Sandven er vel da redde for at dette skal skje med en bil de selger, hvor de blir stående økonomisk ansvarlig for det. Ikke gratis den jobben der:) Vet du om det er løsningen på problemet eller er det sånn at man må krysse fingrene? Nei ser for meg at det er en kostbar affære det der ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 6, 2013 Det er en fullverdig løsning. Stemplene/ringene er nye og forbedret, og vi har ikke hatt noen klager etter at dette er utført på ca 6-8 biler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 6, 2013 Det er en fullverdig løsning. Stemplene/ringene er nye og forbedret, og vi har ikke hatt noen klager etter at dette er utført på ca 6-8 biler.. Ok. Du vet ikke tilfeldigvis ca pris på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 6, 2013 50 + 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 6, 2013 Er første step å oppgradere veivhusventilasjon eller går det rett på stempelring bytte? Har forøvrig ikke hatt dette på min, men den har ikke gått på longlife heller. Øyvind, har du/dere sett noen sammenheng mellom dette? http://www.a5oc.com/forums/a5-general-q/11760-2-0-burning-oil.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 6, 2013 På 2.0 skal det først gjøres en tiltakspakke. Den består av Oljeutskiller på toppdeksel, simring veiv og en software oppdatering av motorstyreenhet. Hvis dette ikke hjelper må stempler skiftes. Denne pakken er kun til 2.0 hvis jeg ikke husker helt feil.. Motorstyreenheten må hvertfall ha ett visst delenr for at man skal kunne gjøre tiltakspakken. Og på 1.8 er det "ofte" at den har feil styreenhet, så man ikke får utført dette. Også viktig at man ikke skifter simring og utskiller hvis det ikke er mulig å oppdatere styreenhet, da dette har med undertrykk i veivhus osv å gjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 6, 2013 bare meg som syns dette er for dårlig av et premium merke? det er laget motorer i over 100år og enda klarer man ikke lage stempler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 6, 2013 Dette er en av grunnene til at det er heller tvilsomt om min neste bil blir et VAG produkt, masse alvorlige feil og problemer på nyere modeller. Og etter mitt inntrykk ekstremt dårlig service og hjelp fra Møller som er importør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 7, 2013 Dette er en av grunnene til at det er heller tvilsomt om min neste bil blir et VAG produkt, masse alvorlige feil og problemer på nyere modeller. Og etter mitt inntrykk ekstremt dårlig service og hjelp fra Møller som er importør. Det tror jeg man kan oppleve uansett merke:) Men ja, helt enig i at dette ikke skal være nødvendig i 2013... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...