Vannlekasje i elektronikkboks fremme. Audi A6 4f. Gløder ikke.

Anbefalte innlegg

Heisann alle mann.

 

Har hatt problemer med gløding og byttet da glødeplugger nettopp.

Dette hjalp ikke, og snakket med møller etter en diagnose. Diagnosen sa foresten Control Circuit for glow plug controller 1: electrical malfunction.

Dem sa eg skulle sjekke rele og sikring fremme i boksen. Åpnet denne boksen, kikket nedi og der var det mye vann.

Vannet går nesten opp til relekoblingen. Det ligger en stor styreenhet øverst her som er tørr. Ligger det flere oppi der?

Har en kjenning som har måttet bytte styreenheten til gløding på sin pga vann.

 

Så mitt spørsmål er som følger, hvor kommer vannet inn?

Eneste eg kan se før eg har fått ut vannet nå er lokket har en liten kant på hjørnet som ser litt vått ut.

Forbaska trist om styreenheten min er røket. Skal få sugd ut vannet i ettermiddag og så skal bilen tørke gjennom helga.

Tenkte å få begynt å sjekke lednigner og koblinger nedi der da. Men hvordan få ut dem blomberte skruene på styreenheten som ligger øverst?

 

Håper noen har erfaring med dette. Haster da det er kaldt og bilen ikke gløder: bh ::confused:

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da har eg åpnet og demontert og fjernet vatnet. Det var endel vann. Enda funderer eg på hvor det kommer inn. Noen tips?

Her er en sprengskisse på boksen det gjelder som ligger på passasjer siden under deksel ved frontvinduet.

Har til nå tatt ut releer og sikringen. Alt var jo selfølgelig grodd av eir og vann. Så nå står bilen og tørker. Hjernen som ligger der er eg usikker hva er til men så tilsynelatende tørr ut da den ligger helt øverst oppunder lokket.

Så får vi håpe møller haugesund har inne sikring og releer til meg i morgen. Skal holde dere oppdatert på hvordan det går. Og takker veldig for alle innspill ang å få tettet lekasjen og finne den:)

 

 

http://audi.partscats.com/?i=cat_vag_models&brand=au&number=1288&set=1300&ein=2005&f=448&hauptgr=1234567890&hg=9&grf=090600448&bf=90605&hgug=906&ug=06&parent_id=1361232

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett dette før, og da har det vært pakningen på lokket som har blitt liggende feil ved montering.. Spesielt i bakkant da lokket er litt kuk å få på uten å demontere vannbrettet under frontruta

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen i klubben. Hadde samme problem på min A4 B6 i sommer. Hos meg var ett øre på lokket til boksen knukket av. Nytt lokk koster ikke mange kr på møller. Mener mitt kostet 260kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lokket mitt var helt. Pakningen så relativt hel ut. Kan kanskje være verdt å sette i ny pakning. Har fått gjort helt rent og tørt nedi der nå. Og fikk tak i begge glødereler på Møller i dag. Sikring fikk eg tak i på Bilxtra. Har bestillt en sikring på møller også og ny styre enhet til gløding. Styreenheten kostet litt over 900kr. Denne var litt eiret under lokket på selve releet. Men har fått satt alt sammen igjen og nå kommer det strøm til pluggene så nå er det i orden.

Planen så langt er å vente til eg mottar ny styreenhet og bytte denne igjen da eg kommer fra jobb neste gang. Da vil eg også se om det har lekket mer vann inn. Men kommer nok til å skaffe meg en ny pakning og evt få lagt på en tynn stripe silicon på kanten. Kan det være lurt i tillegg til ny pakning eller er det en dum ide?

Som sagt så virker det som det er ok nå, men har hatt bilen i oppvarmet hall til tørking og skruing så får se i morgen om den starter i kulda:)

 

Takker for respons så langt så skal eg si fra her om hvordan det går. Forstått at dette kan være problem på disse bilene. : bh :

Vet noen om en får kjøpt pakning løst eller følger den med dekselet som du oppi her nevnte på å ha kjøpt før?

Og ja måtte demontere plast under vindu for å få gjort alt skikkelig. Releene til gløding var helt brune og søppel innvendig.

Alle kontakter var eiret og fæle. Fikk gjort rent med spray og en negle fil i skoene så ble det bra:)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen!

 

Da er det gått ganske nøyaktig to år siden denne tråden ble laget av meg.

Etter dette så funka det ut vinteren. Så kom vinteren for et år siden. Alle glødeplugger var døde.

Byttet alle til nye fra mekonomen. Husker ikke nå om det var Beru eller Bosh.

Satt inn den nye styre enheten også da. Til glødinga. Det var tett og fint i boksen. Men limte den igjen for å være sikker. For nå funka det jo.

SÅ kommer vinteren med minus grader i dag. Og bilen har start problem. Den starter men er tydeligvis ikke glødet nok?

Etter et par sekunder så går den fint, men før det på kald start så knurrer den og går tydeligvis ikke perfekt.

Tenker med engang gløde plugger da. Søkte litt på nettet og ser det er flere som har tulla MYE med dette.

Noe med om en har metall eller keramiske plugger og at feil plugger kan kødde med ECU?

Alt her var nytt nå. Gløde rele x2 var nye to år siden, styre enhet til gløding for et år siden. Alle gløde plugger nye for et år siden. Prøvde så vidt å løsne en plugg men ville ikke skru for mye. Er det best å ta dem ut når motor er kald eller varm?

 

Har noen peiling på hva som må gjøres for å få bukt med dette problemet en gang for alle?

Leste også at ECU gjør at det er feil med dette. At ECU på oppdateres?

 

VELDIG glad for tilbake meldinger her. Begynner å gå ganske så lei av dette tullet med glødinga. Attpå til røyk den pokkers vindus heisen på fører sia i dag. Så måtte bestille den ny.

 

- - - Updated - - -

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noe erfaring med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket batteriet ditt? Kunne ikke huske å lese du hadde byttet dette. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd å bytte det. Forstår det ikke kan gjøres selv? En måte å sjekke det på uten å bytte? Tror det er orginal batteri som står i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd å bytte det. Forstår det ikke kan gjøres selv? En måte å sjekke det på uten å bytte? Tror det er orginal batteri som står i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får opp feil på styreenheten til glødinga. Denne har blitt ødelagt en gang før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får opp feil på styreenheten til glødinga. Denne har blitt ødelagt en gang før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det en forskjell på glødeplugger. flere av disse bilene har forskjellig SW til glødeplugger. dvs hvis du bytter en må du bytte alle og oppdatere motorstyring. Glødepluggene passer om hverandre fysisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det en forskjell på glødeplugger. flere av disse bilene har forskjellig SW til glødeplugger. dvs hvis du bytter en må du bytte alle og oppdatere motorstyring. Glødepluggene passer om hverandre fysisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det en forskjell på glødeplugger. flere av disse bilene har forskjellig SW til glødeplugger. dvs hvis du bytter en må du bytte alle og oppdatere motorstyring. Glødepluggene passer om hverandre fysisk.

 

Og hvis du har gammel type og setter inn ny uten SW oppdatering så knekker de :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det en forskjell på glødeplugger. flere av disse bilene har forskjellig SW til glødeplugger. dvs hvis du bytter en må du bytte alle og oppdatere motorstyring. Glødepluggene passer om hverandre fysisk.

 

Og hvis du har gammel type og setter inn ny uten SW oppdatering så knekker de :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som er knekt tidligere. Her har eg i med rød ring. Dem i metall. Ikke keramiske. Hvordan vet eg hvilken type min bil skal ha? Skal møller ha dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som er knekt tidligere. Her har eg i med rød ring. Dem i metall. Ikke keramiske. Hvordan vet eg hvilken type min bil skal ha? Skal møller ha dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller har det det i etka, hvis du har fått den nyere typen så trenger du bare oppdatere, det fikser de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller har det det i etka, hvis du har fått den nyere typen så trenger du bare oppdatere, det fikser de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge møller i telefon så oppdaterer dem ikke? Merkelig hele greiene. Så eg burde skifte plugger og styreenhet siden alt det er gådd an igjen for så å få møller til å oppdatere da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det trengs ikke oppgradering for metall plugger av type bosh ifølge møller. Har funnet problemet men ikke hvorfor problemet enda er tilstede. Det er fullt av blått eir støv i boksen med rele. Styre enheten for gløding er full i eir etter ett år! Det er helt tørt i boksen og ikke noe tegn til vann inntrengning. Hva faen skal eg gjøre her da? Har nytt lokk med pakning, styre enhet, flat sikring, glødeplugger. Alt på plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

e6e20a5a14d5ba8365d69a7665b795f6.jpg Bilde 1

82a0ceb43fe4a465a2f91d50f319a7ad.jpg Bilde 2

 

e45f18a1176b337ce28dc4862a73ee3e.jpg

Bilde 3

 

Er nok mye eir i den pølsa. Burde kanskje bytte heile pølsa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ser kontakten til 639 relèet ut hvis du tar det ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.