Vannlekasje i elektronikkboks fremme. Audi A6 4f. Gløder ikke.

Anbefalte innlegg

Full i eir, samme med 639. Den er på vei ny. Men har bytta den en gang før. For et år siden var det reint og fint oppi der da eg byttet den 639 og alle glødeplugger. Nå var alt gått til h...... Igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler deg å gå skikkelig over og pusse opp og ned og her og der. Også fyre på med litt elektrospray. Kanskje det er noen som kan anbefale noe som funker enda bedre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det som ble gjort forrige gang. Tror kanskje pølsa med ledning er full i eir. Skal måle litt om det er kontakt her og der i morgen.

Kom gjerne med tips og erfaringer. Det burde ikke være ukjent dette problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti tilfeller av dette før. Hver gang så har det vært mennesklig feil da deksel enten er knekt eller feilmontert..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det kan hende, men det har vert helt tett siden 2013 vinteren da dette skjedde første gang. Tørket bilen i to dager, alt rengjort. rengjorde styre enhet og den virket, flatsikring, gløde rele (begge 2) og gløde plugger. Funka fint ut vinteren. Neste vinter for et år siden nå, så var det ødelagt igjen. Byttet til ny styre enhet for et år siden, nye gløde plugger. Da sto alle pluggene i og eg sjekket en og en at dem gløda og gikk av etter en tid. Det gjorde alle. Limte boksen igjen. Vært heilt tett etter dette. Så kommer kulda denne vinteren og det er dødt igjen. Alle pluggene er busted. Ohmet og alle er døde. Har demontert pluggene i dag, og åpnet boksen. Venter på ny styre enhet, har nytt lokk med pakning på lur også. Sikringen er irret og har ny av den også.

Kan all denne irren komme fra inne i pølsa? Bør eg bytte hele pølsa? Den er sikkert IKKE billig. Og sikkert ikke noe morro og skifte.

Veldig frustrert. Ingen problemer med bilen noen gang sett bort fra dette gløde marerittet. Og en vindus heis røk som eg har byttet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ledningsnett motor a6 27tdi.jpg

Her ser det ut som ALT ledningsnett i motor rom er i ett. Kan det være så galt at alt henger sammen uten koblinger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde rett i det bildet over. Hele ledningsnettet til motoren er i ett. Koster småe 14.000kr...

Blir nok å måle over ledninger nå for å se hvordan det ligger ann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble til at eg ordnet opp i lednings nettet selv og klippet meg bittelitt ned på kablene, det var ikke noe irr lenger nede. Gav blaffen i sokkelen til releet og gjorde det med passelige kabelsko med krypestrømpe utenpå hver kabel. Ble veldig bra.

Skal komme med et endelig resultat når det er ferdig:-)

Edit:

Da er alt ferdig. Nytt lokk montert med pakning som er ny:)

Nå er alt som det skal. Målt i hettene når den gløder og alt irr er borte og reparert.

Tips til alle med "vanntette" bokser, følg med rundt og sjekk gjerne om den er tett. Ta av lokket og tøm vann rundt boksen og se om det kommer inn der boksen ligger ned mot karroseriet.

Har selv tatt min ut for det lekk litt der første gang, limte rundt med sikaflex og nå er den tett.

Anbefaler alle for å spare dere mange kroner og timer med hår røsking! Du kan bli flint skallet!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.