#1 Skrevet Desember 6, 2013 Oppdaget forleden at førerdøren på min GTI MK5 ikke låser seg lenger. Alle andre dører låser uten problem. Noen som har vært borti dette problemet?? Må jeg skifte låsen/styreenhet eller er det noen andre triks her? Åsmund 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 6, 2013 Kan hende du har fått vann i låskassen også fryser det? Da blir den umulig å låse. Hvis du har mulighet til å la bilen stå en dag i en nogenlunde varm garasje(sånn at vannet tørker opp) f.eks deretter blås rent med trykkluft og smør godt opp låsebolten/låsekasse og låsesylinderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 6, 2013 Bilen står i varm garasje, så den er nok neppe frosset. Hører en liten summelyd i låsen når jeg låser, men ingeting skjer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 7, 2013 Ville lest ut feilkoder og sett hva du finner ut da. Kan være det er dørmodulen i føreredøren som ikke virker slik den skal. Får du låst døra dersom du låser døra med nøkkelen i døra istedenfor fjernkontrollen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 7, 2013 Næmmen hei Stein.. Har ikke prøvd med nøkkelen, litt usikker på hvordan jeg får av plastdekslet så du må nok komme innom på en kopp kaffe og litt bilprat en kveld.. Har du utstyr for å lese feilkode? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 8, 2013 Jeg har vagcom ja, men har ikke ledige kvelder før etter jul. (Reiser offshore iløpet av uken.) Dersom turen blir forsinket kommer jeg innom en kveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 8, 2013 Og hvis ikke Stein rekker det og du vil ha det gjort kan jeg gjerne hjelpe jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 9, 2013 Javvist! Det var jo hyggelig!! Når har du tid? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 13, 2013 Fikk lest ut litt feilkoder igår, og de som lå på dørlåsen var som følgende: Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN1.lbl Part No: 1K0 959 701 E Component: Tuersteuergeraet 09 0119 Coding: 0000052 Shop #: WSC 00028 028 00001 VCID: 30650F60A326719E243-8065 3 Faults Found: 01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393) 004 - No Signal/Communication - Intermittent 01552 - Motor for Central Locking; Drivers Door (V56); Lock 012 - Electrical Fault in Circuit 00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220) 008 - Implausible Signal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 13, 2013 Kan den ha 2 feil? Ledningsbrudd mellom dør og bil, samt at "låsekassa" begynner å bli slitt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 13, 2013 Kom det opp de samme feilene etter du sletta dem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 13, 2013 Jeg hadde sjekket gummipølsa mellom selve bilen og døra, at alle kabler er hele. Har sett brudd der før på Golf V. Feilkoden sier jo egentlig sentrallås, så ville gått for den hvis alle kabler er ok. Da er det hele låsekassen du bytter. Vil anbefale deg å være litt forsiktig med låsing, i tilfelle låsen skulle stoppe i låst posisjon. Blir den stående i låst posisjon med dobbellåsfunksjonen aktivert, har du store problemer med å få opp døra i det hele tatt. Da åpner den ikke manuelt verken innenfra eller utenfra. Heller ikke med nøkkel. Da er det i verste fall hammer og meisel som skal til:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...