Ladetrykk regulering - 1 vakum tilgang isteden for 2 på WG actuator

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har byttet turbo på min Seat 1.8T AYP motor.

Orginal turbo har to vakum tilkoblinger på wastegate actuatoren, mens den nye har kun en tilkobling.

Actuatorene passer overens, men må da demontere drivaskling, motorfeste, eksos og manifold for å få byttet denne grunnet en skru som er gjemt.

Lurer derfor på om det er en annen måte å koble dette på? Slik at hjernen med chip vil kunne regulere dette som orginalt?

Eventult å ha boostkontroller å justere ladetrykk manuelt..Men hjernen gjør vell en bedre jobb til det isteden for disse bleedventilene?

 

Her er "koblingskjema" over sullamitten:

 

Vacuumdiagram.png

 

1 - Breather pipe

q From gravity valve on fuel tank

2 - Activated charcoal filter

q With solenoid valve 1 for activated charcoal filter -N80-

3 - Turbocharger

4 - Pressure unit

q For charge pressure control valve

5 - Non-return valve

q For activated charcoal filter system

6 - Charge pressure regulation solenoid valve -N75-

q The valve will be activated from the engine control unit (pulsed)

7 - Non-return valve

q For brake servo

8 - Crankcase breather pressure regulating valve

9 - Brake servo

10 - Air cleaner with air mass meter (-G70-)

11 - Overrun shut-off valve

q Checking → Chapter

12 - Charge pressure sender -G31- charge air cooler

13 - Combi-valve

q For secondary air system

q Checking → Chapter

14 - Fuel pressure regulator

15 - Non-return valve

16 - Turbocharger divert valve -N249-

17 - Crankcase breather

18 - Secondary air pump motor (-V101-) */**

19 - Non-return valve

q For activated charcoal filter system

20 - Vacuum reservoir

21 - Secondary air inlet valve -N112-

 

 

Noen som har tips? :)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet?

 

Går det å koble kun N75 i linje med wastegate og ladetrykk ?

Resten av styret står igjen for å sleppe feilmeldinger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slangen nærmast eksos huset går uansett berre til sugeside på turboen og eg vil anta der er et lite hol i aktuatoren no som gjer samme jobben (referanse til atmosfærisk trykk.

Den slangen kompensera kansje i teorien for tettheit i luftfilter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

God kveld mr.Brekke som alltid kommer til unnsetning! :)

Men om du ser på tegningen, så er da begge slangene koblet til en eller annen regulator?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mine auge er det berre et skjøtestykke. Ikkje noken nummerert del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, så jeg skal bare fjerne skjøtestykket med andre ord?

Koble 13 rett til 21? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.