Plexiglass panser ?!?erfaringer? får man det bra?

Anbefalte innlegg

Har litt lyst på gjennomsiktig panser da jeg håper at motorrommet blir rimlig fint når jeg er done! og har ikke sett noen andre med dette enda.

 

noen som vet "om" eller hvor man kan få tak i dette som er BRA?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noen erfaring, men monteringsmessig så er det enkelt om panseret er rimelig flatt der du vil ha det.

Vet heller ikke hvor mye varme det tåler, det kan vell en glassmester svare på :)

Plexiglass får du tak hos alle som driver med glass osv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men etter mer leiting har jeg funnet ut at man ikke kan ha rein plexiglass da det blir fort ripete ved vask osv..så må være noe annet..Men må da være noen som har støpt dette før vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spørs jo om du vil ha ei innfelt firkant midt i panseret (enkelt) eller hele komplette panseret i "glass" (vanskelig).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ett firma som hadde gjennomsiktige pansre til div Hondaer og andre "import" biler rundt år 2004, var alltid en helsides reklame i ett amerikansk blad jeg pleide å kjøpe på den tiden. men husker rett og slett ikke her å nå hva det firmaet het.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kansje det er lurast og kontakte AM car klubben....kan jo hende de har snøring..har sett det mest på amcar biler:).

 

Ja om jeg vil ha den firkanten inni eller ikke ja..vil jo ha det mest mulig likt orginalt..men bare gjennomsiktig som glass;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett folk som støper hele panseret i glass, og lakkerer det i bilens farge. BORTSETT fra over motoren, der fargen er "gjennomsiktig" slik at du ser motoren gjennom lakken.. UTROLIG fett.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjedelig med steinsprut i 100km/t...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lexan er vel et mye bedre alternativ enn plexi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

... du kan vell foliere plexiglasses med gjennomsiktig folie, for å hindre vaskeriper osv ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det går vel ann og foile på plexi'n ja! men hvor får jeg tak i sånt panser a?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var et firma i USA som lagde slike panser for japsebiler når F&F var skikkelig i skuddet, tidlg på 2000-tallet. Sho'um het firmaet, er vel ikke i drift lenger... Problemet er at de funker omtrent kun for showbruk (sette det på før treff og ta av igjen etterpå), da de var uten indre ramme for styrke, og heller ikke hadde innfelt panserlås i stål etc. Kun beregnet for panserlåser som på løpsbiler. Disse var forøvrig i polykarbonat (lexan) da plexiglass sprikker ved hard belastning. Lexan tåler mye mer av slag og påkjenninger, men blir mye fortere ripete enn plexi/akrylplast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.