#1 Skrevet Desember 8, 2013 Hei. Drev for noen uker siden og byttet håndbrekk motor bak på ve. Side skulle da sjekke om alt fungerte og startet bilen, bilen stopper da etter kort stund. Lar seg ikke starte igjen, ble tatt til møller som byttet dyser og ledningsnett. De fikk da start men turboen var da gåen, fikk bestilt meg ny turbo og skiftet denne, bilen starter igjen og jeg fikk kjørt den hjem. Dagen etter skal jeg igjen ut og kjøre, kommer meg rundt 20 meter før bilen dør ut igjen. Lar seg starte men dør ut etter noen sekunder, finner da olje i dieselfilteret, bytter dette men blir like fort oljete igjen når eg "primer" med diesel før jeg skal starte. Får da tak i en tandempumpe og skifter denne, nå er dieselen ren men bilen starter fortsatt ikke. Får opp "low oil pressure stop engine" når jeg prøver å starte. Den prøver å starte men vil ikke. Feilmeldigång i vagcom er kun en glødeplugg (noe jeg har forstått kan være hva som helst" Noen ideer eller må jeg taue den til møller igjen? Har brukt så mye penger på denne bilen nå. Passat 3c 2006 model 2,0 bkp motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 8, 2013 AKKURAT samme bilen som vi hadde.. Kostet oss godt over 150 000 i reparasjoner (DSG, Dyser, Ledningsnett, Turbo) på ett år.. Den ble til slutt byttet ut i en annen bil. Utrolig kjipt å høre - Håper det ordner seg :-( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 9, 2013 Er jo rett og slett for dumt at en bil skal koste så mye å eie. Og da med masse kjente feil som vw er klar over, eneste jeg har fått på deres regning er dyser. Feks fødepumpe i tank samt tandempumpe foran er kjente feil, disse dekker dem ikke. Uansett så er bilen nå fri for olje (sammenheng med turbohavari?) så skal etterfylle og se om den starter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 9, 2013 Er dette standard feil som går igjen på flere passater av denne typen og med denne motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 9, 2013 Kjente feil er. Pumpedyser - utvidet garanti. Møller tar regningen. Fødepumpe i tank - du tar regningen. Tandempumpe - du tar regningen. Dette er kostbare feil. Jeg kommer aldri til å kjøpe vag produkt med diesel igjen, har vært plaget siden jeg kjøpte den for Snart 4 år siden. Dette er en passat 2.0tdi med bkp motor 140hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 9, 2013 Ja, og DSG.. 2006-modellen er kjent for å ha problembarn av DSG-kasser.. Vår styreenhet og DSG ble byttet.. Nesten 100 000 bare der.. Nesten et år senere var bilen på feilsøking pga. nøkking, og når mekanikeren tok av dekselet under motor, RAMLET en svær bolt ned i bakken. Girkassen var ikke skrudd ordentlig fast da den ble byttet for under et år siden... -.- Maken til møkkaoppleg skal man lete lenge etter... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 9, 2013 (endret) Kan også legge til at det er en annen slags pipelyd fra motor når jeg har tenningen på hakk 2. Høres nesten ut som en sirene. Noen som vet hva dette kan være? Lav pipelyd med to forskjellige toner, høres ut som om det kommer fra selve motoren. Kan en ødelagt glødeplugg virkelig gjøre at motoren ikke vil starte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 27, 2014 Vil bare legge til her at problemet var EGR ventilen. Denne måtte byttes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...