#1 Skrevet Desember 10, 2013 Er det noen som kan komme med forslag på hva som er feil? Har en 06 A6 2.7tdiQuattro. gått ca 130.000 km. Har et problem som jeg ikke blir klok på.. Turtallet er ikke stabilt under kjøring, spesielt når man ligger på litt lavt turtall.. Turtalet pendler litt opp og ned, noen ganger veksler det mellom et par hundre omdreininger. Har hatt bilen på feilsøking, men ingen feil funnet. Når de på verkstedet har prøvd bilen er jo selvfølgelig ikke feilen der... typisk.. Forslag mottas med stor takk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 10, 2013 Er det automat? Kan det være denne som slurer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 10, 2013 Tanken har streifet meg og.. Hadde Automaten på flushing tidligere i sommer. ble ikke bedre av det. Kan det hjelpe å programere automaten på nytt? ca pris på det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 10, 2013 på min gamle A4 2.0 TFSI tiptronic vandret turtall +/- hundre og converter ble byttet. jevn gass når jeg så dette og merket det som om motor jaget litt. De prøvde programmere på nytt og byttet olje, hjalp ikke på min.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 10, 2013 Kan du kobler av LMM og ser skal det vare bedre?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 10, 2013 Mulig å låse den i et "gir" å se om det er likt? Multitronic har vel ikke det beste ryktet og er kommet veldig mange software oppgraderinger til disse etter hva jeg har forstått. Hør med merkeverksted evt lokal girkasse ekspert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 10, 2013 Hvis jeg ikke tar helt feil, mener jeg det er tiptronic kasse på min.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 10, 2013 LMM hva er det? Og hvordan kobler man av det? Er ikke så veldig god på slike ting... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 10, 2013 Du har tiptronic ja, så ikke du hadde skrevet det var quattro... LMM er luftmengdemåleren. Kontakten som står inn på luftslangen fra luftfilteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 10, 2013 Den kan man koble av og kjøre med sånn uten noe mer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 10, 2013 Trekker av kontakten bare så vil motorstyringen gå å nødprogram. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 10, 2013 Ok! Takk for tips... Da skal det prøves i morgen. Satser på at det ikke er noe alvorlig. Skiftet automatkasse på en saab 9-5 tidligere.. dyr fornøyelse.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 11, 2013 Hvis man skulle være så "heldig" at man må bytte converter hva er ca pris på det? Ca pris på programmere opp igjen kassa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 11, 2013 mener huske programering koster ca 2000 kr. Converter koster "flesk", hadde maskinskadeforsikring så slapp med egenandel. Kanskje du trenger tegne slik forsikring ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 11, 2013 HAr nappa ut kontakta til luftmengdemåleren og testa en tur nå.. Virka som det gjorde susen. Skal kjøre en dag med kontakten av.. Krysser fingrene for at problemet er løst.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 11, 2013 håper det løser problemet for deg billigere enn å bytte Converter i alle fall, hehe,, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 12, 2013 Hehe antageligvis Da er ny luftmengdeføler bestilt sammen med olje og filter + bytte av dieselfilter. Takker for god hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 12, 2013 Flaks det ikke ble noe sånt som dette: http://www.bt.no/bilogmotor/Krevde-95000---men-fant-ikke-feilen-1941522.html#.UqmPC-LrxV0 Krysser fingrene for at converteren ikke er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 12, 2013 Er det noen som kan komme med forslag på hva som er feil? Har en 06 A6 2.7tdiQuattro. gått ca 130.000 km. Har et problem som jeg ikke blir klok på.. Turtallet er ikke stabilt under kjøring, spesielt når man ligger på litt lavt turtall.. Turtalet pendler litt opp og ned, noen ganger veksler det mellom et par hundre omdreininger. Har hatt bilen på feilsøking, men ingen feil funnet. Når de på verkstedet har prøvd bilen er jo selvfølgelig ikke feilen der... typisk.. Forslag mottas med stor takk... Her er noe jeg fant i denne tråden -> http://forum.vacn.no/showthread.php?189109-Bytte-olje-p%E5-tiptronic-Audi-A6-4F/page2 Det er en teknisk melding på disse kassene, turtallsvariasjoner ved normal kjøring kan oppstå pga komfort orientert slipp program på lockup clutchen, inntil 300rpm turtallsøkning rundt feks overgang 3-4 gir er normalt. Slike turtallsvingninger er et resultat av styringen av lockup, og skal være slik på denne kassen i kombinasjon med blandt annet slik motor du har Dette skader eller utsetter ei heller levetiden på kassen i følge audi Men tilpassingskjøring er uansett å anbefale etter oljeskift. Dette gjøres med VAS i guidet feilfinningsprogram->guidede funksjoner. Ganske omfattende greier som krever noen km utrafikert vei med mulighet for veldig rolige accelerasjoner fra blandt annet 0 og opp i ca 90kmt hvor man så triller ned til stillestående og gjentar dette typ gjennomsnittlig 20 ganger.. Det er max moment på motoren under disse accelerasjonene som ikke må overskrides også, motormomentet overvåkes av VAS diagnoseutstyret i den guidede funksjonen for tilpassingskjøring, det samme med tempraturen i kassen som skal ligge på et visst område. Tviler på at dette lar seg gjøre riktig med vagcom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...