#1 Skrevet Desember 10, 2013 Holder på å bygge om fra forgasser til innsprøytning. I den sammenheng så vurderer jeg å lage en ny bensintank for og lettere plassere pumpe i tanken. Spesielt med tanke på at den eksisterende tanken har sett bedre dager. Formen på tanken er ganske enkel og grei, nesten som en firkant. Volumet skal være rundt 40-45 L Derfor lurte jeg på visse ting: - materialvalg og tykkelse - innvendig konstruksjon med tanke på pumpen - tips for tilkobling av 8 mm bensinrør til tanken - generelt andre tips Tanken skal, om den blir lagd, bli trykktestet med vann for å sjekke for lekkasjer og at den holder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 10, 2013 Tja jeg ville definitivt gått for aluminium og tig-sveising om du har tilgang på dette. Om du skal lage av stål så blir det mange mange timer med mig-sveising og testing og sveising Tror det finnes noe slags maling/primer/coat? som man kan helle i tanken etterpå for å forsegle den! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 10, 2013 Kan jo TIG'e stål også da... Jeg ville nok ha satset på 1mm rustfritt og knekket de sidene som kan knekkes, men såpass tynt forutsetter at du kan sveise. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...