Lugging og tenningsbank når turbotrykk kommer- A4 b6 1,8tq 2003 modell.

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig frustrert over at bilen fusker og har lyst til å banne på trøndersk.

 

Bilen er en 2003 b6 1.8tq som lugger litt å har litt tennings bank i det turbotrykke kommer. virker som det er på lave turtal det er verst.under 3000rpm!! nye coiler å plugger er det okså. bilen er chipet.. noen som har en ide?? har okså vag com. men ingen feilmeldinger der. noen som veit kossn blokk i vag com bankesensorne vises? evt voltstyrke som di skal ligge på?? på forhånd takk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye dårlige chipper ute og går, kansje noe her? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vet du at du har tenningsbank? Hører du det knitrer?? I tilfelle det så støtter jeg første innlegget her, da er det noe seriøst galt med chip'en din. Bankesensorene dine justerer den tenningsbanken du ikke hører med det blotte øret, er det noe alvorlig galt så får du ikke noe hjelp av disse.

 

Hvordan plugger kjøpte du? Mange trimmede VAG motorer er følsomme for feil plugger, og jeg kan egentlig kun anbefale originale med VAG delenummer på :)

 

Hvordan luftfilter har du, og bruker du 98oktan eler 95 oktan?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også samme problem. Kjører med motoza program steg 1.. Nye coiler, nye plugger som Dave anbefalte, nytt K&N innsatsfilter og 98okt.. Slitsomt da jeg kjenner at bilen holder igjen og hører det godt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Ja ska ta mæ en tur te egil på es tuning, så får n sjå over varan sin! Ja hører knitre godt! Vil tro at den har ikke mere å regulere på. Kjenne at n drar ned tenning når jag drar på litt. prøvd alt no snart. Kjørt me bensintrykks måler i ruta for å se om den mangler noe der! Men var stabilt nok på pådrag så tror ikke det er pumpa. Kain jo vere at den ikke levere nok mengde da sef?? Leit det da øyvind! Hold på å vurdere gasspjelde da. Veit at en del volvo plages me sine elekroniske spjeld me resultat til tenningsbank. ! Evt tett veivhusventilasjon på blokka?? Prøvd 3 forskjelige luftmengde målere så tror ikke det ligger der.. bytta alt snart nå. Mangle berre halgiver å map sensor å prøv nytt nå! Hadde samme problem på coswortn når jeg bygde opp den første gang. Stilte bort tenninga litt for mye iforhold til reguleringsområde på hjernen. Var samme knitringa der å! Må sei fra da øyvind om du finner ut noe.:) driv å forske på det æ å no så det må da væl gå an å få det te:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stian Lyshaug:

 

Kan du vennligst holde deg til Norsk bokmål evnt engelsk? Jeg og sikkert flere her har litt problemer med og forstå noe av dette du skriver her.

 

Les forumreglene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis den gikk som den skulle før er det ikke noe med software.

Hvor høyt bensintrykk har du?

Hvilken verdier måler du på LMM?

Alt av temp-sensorer i orden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har egntli aldri fungert helt siden jeg kjøpte den i sommer.biln gikk dårlig og små fjusket! Filk feilkode på lambda etter cat. Bytta begge lambda men fikk stadig nye feilkoder på det! Så da ble det til at jeg chippet den for å få fjerna lambda num 2. Egil på es tuning som ordna det. Mener å huske at bensintrykke lå på 4.5 bar!! På fult pådrag så viser målenheten på lmm i vag com 118! Mener å lest på forume her at en chippa bil ligger på rundt 170?? Stemmer det? Ny turbo å n75 h ventil! Ser okså at turbotrykke hopper opp å ned hvis jeg holder den på runt 0,5 bar. Merkelige greier! Akkurat som den går bedre på halv gasspedal en fult okså!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har okså vacum på peilestaven! Noen som vet hva det kan skyldes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du nevner ny turbo her, hvilken turbo fikk du montert, en orginal k03 eller en kina turbo fra NBS eller lignende?

 

Pulsering av turbotrykket har jeg opplevd på den første A4'en jeg hadde, det var LMM som tullet med meg.

Ang m/g verdien din, altså det du ser 118 kan jeg ikke svare konkret på men 118 mener jeg og huske er noe lavt på en chippet bil.

 

Hvilken motorkode har du i din bil? Det finnes mange mange forsjellige utgaver av 1.8T motoren vet du, der kan også bensintrykket variere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

118g/s er vel ca 120hk.

Hva har du på tomgang? Stiger der fint oppover?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

118 g/s ja. ja mener det er lavt jeg også! Tomgang ligger fint på 850 900 ja. Lmm har jeg bytta 3 ganger nå. Bare bosh å ikke noe jalla lmm. Turbo n er en ekte borg warner ko3 ja! fjerna catalysator også. Trodde kanshe den var tett.. Men nei :) vanskelig det her. Er jo ikke en feil kode å gå ut ifra heller. Motor kode er bfb ja! Måtte plugge ut oljeåndinga inn på innsuge i dag. Grunnet sug på peilestikka.ble borte vacume der ihverfall da. Men noe galt er det tydligvis der også.. Skal gå over alt av vacum å oljeånding rør i helga. vert greit å funnet feilen før jeg begyner å oppgradere me frankenturbo å det som skal til for litt mere guffe! Takker å bukker for alle svar så langt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan da opplyse om at BFB motoren din skal ha 4bars bensintrykk som grunntrykk :)

 

Har du trykktestet systemet skikkelig for og utelukke at du ikke har noen trykklekkasjer noen steds?

Hvilke verdier ser du dersom du prøver og logge verdiene til map-sensoren din?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okok:) ja det stemmer nok det. Nei skal gjøre det me det samme i helga. Har bare godt over slanger visuelt. Er oppgradert slanger på det meste på trykksiden.litt dårlig på vag com enda. Så jeg må nestn spøre om hvordan man logger?? Å hvilke slags verdier er det du ser etter?:) evt hvordan blokk i vag com ser jeg map sensorn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå til 'measued blocks' (eller hvordan det skrives) og blokk nr 115, da skal du kunne se forespurt trykk, og det faktiske trykket sensoren leser.

Du kan bruke dette for og grovsammenligne dette oppimot turbotrykksmåleren din, viser foreks faktisk trykk i vag-com 1.0bar og 0.5bar på den ettermonterte trykkmåleren din, har du sansynligvis en map-sensor som måler feil trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært ute å logget litt nå i kveld. Og ved full gass, og 2500-3000 rpm (Når problemet er værst) Så er turbotrykket fint, innsugstemp ligger på ca 15 grader og MAF verdien er mellom 85-90.. Det eneste jeg stusser litt på er at tenningen ligger på 0 mellom 2700-3100rpm for deretter og stige igjen til 5-6 ved ca 3500 rpm.

 

Her er ett screenshot hvor man ser hvilken kolonne som er hva:

LOGbeskr.jpg

 

Og ett bilde av ett drag:

LOG.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok en testur jeg også. viste nesten mere trykk en det forespurte trykke!! viste okså litt mere trykk enn måler i bilen. sto 1320,0.regner me det er 0,32 bar?

skal vel gi fortenning i det du gir fullgass øyvind?? for så å ro e litt ned på tenninga. er vel for å få raskere reaksjon ved full gass.. muli jeg tar helt feil her nå men??? :) klarte okså å få 145g/s for så å synke ned til 130g/s ved fullgass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig, men hvorfor trekker den tenning, for så å legge til mer etter 3200 rpm?:) venter på svar fra motoza, han ser fort om det er noe galt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1320=0.32bar ja. Oppnådde du 0.32 bar som maks?

Hva oppnådde du i såfall som max trykk i vag-com og hva sa turbotrykksmåleren i samme tiden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe nei har ikke peiling jeg:) mener når jeg ringte til es tuning, så snakket han om at bilen ikke klarer å regulere tenninga under 10. ble ikke videre klok av det jeg men..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2150,o vil da tro at det er 1,15 bar da måleren i bil viste nå det samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja 2150 tilsvarer 1.15bar, da er sansynligvis map-sensoren din i orden i allefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja ser sånn ut martin :( fan å !! får vel begyne med trykk slanger å vacum å se etter lekkasjer der. er sug som sagt på peilstikka å. så noe er rart der å :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får gjøre det.

Dersom du ikke finner ut av det og er i Trondheims området mellom jul og nyttår, evnt etternyttår så kan jeg alltids hjelpe deg og feilsøke dersom du ennå plages, er på juleferie nordpå nå så :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.