#1 Skrevet Desember 11, 2013 Regner med noen kan svare bedre her kanskje enn forhandlerene, som stort sett bare gjør standard ting. Har en 2012 Amarok High aut etc. Har alltid kjørt US pick up så blir litt sammenligninger og ting man savner i forhold til hva man har hatt før. Første tingen er arbeidslyset som har egen bryter, og som skal lyse opp planen. Irriterende at det ikke kan brukes når bilen står å går. Noen som vet om det er en programering som må til, eller må man rett og slett kople fysisk for å få det til å lyse når som helst? Ryggelysene er jo en vits til å være en arbeidsbil. Har hørt at man ikke kan kople på eksternt ryggelys pga can bus, som jeg synes høres rart ut. Noen som vet eller har gjort dette? Koplet også opp ekstralys foran pga elendig originalt fjernlys. Var litt usikker på ledning, men fant kun en hvit/sort som ga signal ut til lampen. Hvor enn jeg søkte på nettet så står det bare blå/sort. Noen som kan bekrefte at jeg har koplet riktig? Fungerer jo så regner med det, men vet aldri med dagens biler: faint : Håper noen har noen gode svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 11, 2013 Hei! Når jeg hadde rokk koplet jeg ryggekamera. Hentet signal fra lykten bak, ser ikke noen problem å hente signal derfra og til et rele. Lyset på planet tror jeg det går å programere, men er ikke helt sikker. Ekstralys foran henter du via svart og hvit ledning i kontakten Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 11, 2013 Må da gå ant og koble på et til ryggelys selv om du har canbus, må hente styrestrøm fra ryggelyset og legge opp rele og ledning til feks batteri eller en annen strømkilde som er utenom canbusen om du forstår. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 11, 2013 Yes da, Velkommen til Amarok'ens opplyste verden :-P 1. Det originale arbeidslyset er lagt opp slik at det kun virker med teningen av og holder seg kun på i 15min eller noe sånt. Det går ann å koble ut den ene ledningen bak på lampa så vil den den kunne lyse uansett, men aldri mer enn de 15 minuttene. Dette er ikke mulig å programmere om så vidt jeg har skjønt. 2. Ryggelyset er flaut på denna bilen. Jeg har selv koblet opp 2 ekstra ryggelys som jeg har plassert oppå originalbøylen på planet, 2 × 1500 lumen fra Hella :-) De har jeg koblet opp som man kobler opp vanlig ekstra fjernlys med relé bak høyre baklampe og hentet hovedstrøm fra batteriet foran. Dette funker som en drøm :-) 3. Oppkobling av fjernlys foran har jeg gjort på vanlig måte, husker ikke fargen på ledningen. Men målte meg frem til hvilken ledning som fikk signal da jeg satte på fjernlys. Er det noe mer du lurer på så er det bare å sende en pm :-) jeg har vært borti det meste på denna bilen nå :-P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 12, 2013 Hjertelig takk for svar .. Toppers når folk sitter på kompetanse. Da skal jeg prøve det lyset ikveld. Og nye ryggelys blir det nok garantert også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...