Anbefalte innlegg

Hei!

Noen med mer peiling en meg som kan fortelle meg om dette er rådebank eller om det kan være noe annet? :)

Video av lyden:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lyden mindre fremtredende når motoren er kald enn når den er gjennomvarm med varm olje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg har startet så kommer lyden etter en liten stund. Lyden er ca. d samme uansett om den er kald eller varm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohh , Høres VELDIG ut som rådebank dette ja desværre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg egentlig fryktet ja. : bh : Hva er enkleste måte å finne ut helt sikkert om det er rådebank?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer også for rådebank. dette er vel ikke veldig vanlig på disse? slurv med vedlikehold?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er ganske så garantert ut fra klippet ditt, rådebank og ville ikke kjørt med dette.

Motoren er nok moden for en overhaling, evnt skifte alt etter hvilken vei du velger og gå :)

Rådebank er ikke noe felles problem på en 2.2T nei, men som alt annet, kombinasjonen mellom ting laget av mennesket+dårlig vedlikehold så kan alt skje, evnt bare en av delene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var litt dårlig med olje for litt siden her, så det er vell det som er årsaken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt dårlig, hva mener du med det? Mye etterfylte du? Om du etterfylte foreks 1 liter så var den omtrent på max på pinnen er det nok ikke hovedårsaken, etterfylte du derimot 2-3 liter, så er sjangsen større for at det kan være en medvirkende årsak, ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fylte etter 1 liter for å få den på max. Det var byttet motor i denne når jeg kjøpte den, så det er vanskelig å vite hvordan denne er behandlet før den kom i mitt eie.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du har etterfylt ca 1 liter før den nådde max merket så er nok ikke det en direkte kilde til rådebank akkurat, nivået ditt har vel ligget rundt minimum før du etterflyte olje og en motor tar ikke skade av at olje-nivået ligger på minimum akkurat, hadde motoren tatt skade av dette, så hadde vi sett mange mange havarier rundtom.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg også tenkte! :) Er det enkelt å se om rådelagrene har tatt kvelden hvis jeg tar ned bunnpanna?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.