#1 Skrevet Desember 12, 2013 Etter turbohavari og bytte av turbo, skulle jeg ut å teste bilen litt i kveld. Syntes først at bilen ikke gikk helt som den skal. Røyk sinnsykt hvitt av den å, til å begynne med. Men det kan jo komme av at all oljen ble kjørt inn på innsuget ved havariet. Ble bedre etter et lite stykke. Men bilen gikk ikke som den gjorde tidligere uansett... Sjekket feilkoder, men ingen dukket opp... Så, plutselig, ble den utrolig lat!! Såvidt den gikk fremover. Sjekket da feilkoder, og da dukket denne opp Noen som har tips?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 12, 2013 http://splashurl.com/nqjoazs 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 12, 2013 Hvilken turbo er du har fått montert, en orginal Garrett turbo eller en kina kopi fra foreks Norskbildelesenter eller lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 12, 2013 koble av n75 å se om den blir annerledes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 12, 2013 Jepp. Det är troligtvis stoppskruven till vnt som är feljusterad på den nya turbon.. Den vita röken kommer av för hög egr pga. förhöjd luftmassa på tomgång. Basic settings, kanal 11. Ska skilja 80mbar på on/off, och den ska ligga i närheten av request. Sen kan det hända att vnt-armen står fel också, men kolla stoppet först. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 12, 2013 Dessverre fra NBS ja... Men de er jo så sykt ivrig på å garantere kvaliteten på disse. Men frykter at det kan være noe driiiiiiiiiiiiiiiit!! Jepp. Det är troligtvis stoppskruven till vnt som är feljusterad på den nya turbon.. Den vita röken kommer av för hög egr pga. förhöjd luftmassa på tomgång. Basic settings, kanal 11. Ska skilja 80mbar på on/off, och den ska ligga i närheten av request. Sen kan det hända att vnt-armen står fel också, men kolla stoppet först. Noen som kan utdype dette litt? Har ikke så alt for mye peiling på dette med turbo, og hva som er hva på selve turboen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 12, 2013 Feilkoden din tilsier at du ikke oppnår ønsket trykk, ladetrykk underskredet. Kan være vakum lekkasje, fort gjort og rive og komme borti noen slanger når man bytter turbo og når luftfilterboksen taes ut. Uten vakum får du akkurat samme feil, om du har en vakum måler kan du ta av slange inn på VTG klokka på turboen og måle om du har vakum på tomgang. Har du ikke det, må du begynne og lete etter sprekk i slanger/slange som har hoppet av/sklidd av... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 13, 2013 Da har jeg vært ute å sjekket litt igjen. Og siden dette ikke sier meg så mye, så legger jeg ved noen bilder. Kanskje disse sier dere mere enn meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 13, 2013 Ser ut som grundinställning på stoppskruv är ok, också vakuum verkar funka. Troligt felställd vtg arm eller nåt annat bugs inni vtg.. pilla inte på det om du inte vet vad du gör. Johan på chipsenter säljer originalturbo till bra pris om du inte får det att funka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 13, 2013 Vet ikke om det har skjedd noen endring, men de turboene som ble solgt av Norsk Bildelsenter før hadde wastegate som ga alt for høyt trykk som igjen gjorde at bilen gikk i limpmode. Hjalp en kar med dette som hadde handlet turbo derfra. Løsningen var å ta wastegate-aktuator fra den gamle turboen og vips så gikk bilen helt flotters. Den wastegate-aktuatoren som sitter på turboene som Norsk Bildelsenter selger gir for høyt trykk slik den er fra fabrikk, du kan altids prøve å justere den, men mener å ha lest at den fungerer bittelitt annerledes enn den originale. Vet ikke om dette er problemet ditt, men dette var i hvertfall problemet med turboene som dem solgte før... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 13, 2013 Kan jo alltids prøve å flytte den over. Det var jo ikke det som var grunnen til byttet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 13, 2013 Ser dette ut som om det er vel mye bevegelse? Sammenligner vandringen på orginalturboen, og den er betraktelig mindre... [video=youtube_share;WR7yzpqE-Iw] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...