forterket clutch audi a4 1.8t b5 hvilken?

Anbefalte innlegg

Hei, bilen min er en 1997 audi a4 1.8t. Under stor belastning og ved draging av tilhenger lukter skikkelig svidd clutch så noe holder på å ryke.

så tenkte jeg skulle ha meg en ny og sterkere clutch, samt svinghjul. har også planer om litt mere effekt (k04 oppgradering)så må ha en clutch som tåler litt.

noen som har tips eller erfaringen?

Har søkt rundt på nett men fant egentlig ikke så mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du skal ha nytt svinghjul også så blir dette fort litt dyrt med tanke på at du ikke skal ha de helt store oppgraderingene, så dersom det svinghjulet du har, er i orden ville jeg bare brukt det opp igjen.

Denne vil foreks fungere godt nok i massevis: http://store.034motorsport.com/products/clutches-flywheels/clutchmasters-clutches-flywheels/audi/a4-b5/1-8t/clutchmasters-fx300-rigid-clutch-kit-audi-a4-b5-1-8t-02-027-hdtz-r.html

Evnt dersom du velger og handle i Norge: http://qwt.no/produkt/stage_3_clutch_02027-hdtz-r/205

Skiller ca 1500kr på de der to+frakt og husk frakten er nok noe dyrere fra USA og du kan måtte regne med og måtte betale MVA også dersom du bestiller fra USA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk for Enkelmasse fra 1z og audi s2 lamell/trykkplate nå. Foreløpig ikke montert men regner med en totalsum på rundt 6 bananer etter litt maskinering. Dette skal holde til mine ~280 svinghjulshester...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris spiller ingen rolle...vil ha noe som varer å tåler litt juling.

Tenkte også å kjøpe n8e ferdig så jeg slipper maskinering styr...

flere som har erfaringer og dele?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clutchmasters FX serien er best hands down!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken fx clutch? De er jo forskjellige "stage" men finner lite info om hva de tåler...

men har hørt flere som har sagt at fx serien er verdt å satse på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig hvilken som helst FX, omså FX100 da den fintfint holder den effekten du planlegger og kjøre :)

Men Steg3'n ekke så dum hva pris angår og den holder meeget godt til ennå en hel del mer effekt enn du tenker deg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.