#1 Skrevet Desember 13, 2013 (endret) Er det noen som kan utdype forskjellene mellom de forskjellige ecm som ble levert på B5 1.8tq med gasswire? Grunnen til at jeg lurer er at tiden er kommet for chip og turbo oppgradering. Jeg vil ha den beste (raskeste) motorstyringen som grunnlag for ny chip. Det jeg vet så langt: Jeg har konvertert fra den gamle boksen med 5 stikker: 8d0 907 557, til nyere 8d0 907 557t med 2 stikker. Forskjellen her oppleves tydelig og klart i bedre kjørbarhet! 8d0 907 557 er trolig motronic 3.5 Så, hva skiller 8d0 907 557t fra 8d0 907 557p? Begge disse er kjørbare i min bil uten noen forskjeller jeg kan merke. Det finnes også en 8d0 907 558 versjon som jeg har prøvd, her fikk jeg ikke programert startsperre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 16, 2013 Anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 16, 2013 Årsmodell er bilen du tenker på? 558 (E?) som du nevner her er den 'siste' ECU'n som ble levert på 1.8T med wiregass om jeg husker rett. Hvilken ECU du velger og bruke spiller nok ikke så veldig stor rolle da alle disse må ha en ny chip installert i ECU, montert i sokkel som igjen monteres i printkortet, da disse ikke kan flashes via OBS kontakten. De ECU'ene som er litt mer trøblete og jobbe med er de tidligste modellene i A4/Passat, disse har 5 kontakter inn på ECU kontra 2 som disse du har nevnt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2013 Årsmodell er bilen du tenker på? 558 (E?) som du nevner her er den 'siste' ECU'n som ble levert på 1.8T med wiregass om jeg husker rett. Hvilken ECU du velger og bruke spiller nok ikke så veldig stor rolle da alle disse må ha en ny chip installert i ECU, montert i sokkel som igjen monteres i printkortet, da disse ikke kan flashes via OBS kontakten. De ECU'ene som er litt mer trøblete og jobbe med er de tidligste modellene i A4/Passat, disse har 5 kontakter inn på ECU kontra 2 som disse du har nevnt. Det er derfor jeg har gått over til nyere med bokstav bak. Det som er rart er at 558 versjon ikke lar seg adapte mot immobilizer. Vet du om denne hadde immo i instrumenteringen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 16, 2013 Årsmodellene jeg tenker på er 1995 til de sluttet med gasswire. Jeg tror dette var i 1999? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...