#1 Skrevet Desember 14, 2013 Har linselykter på Passaten, men i regn, møtende trafikk og mørk asfalt er det for dårlig lys fra halogenlampene. Dette er H7 pærer. Vurderer å sette inn uoriginale xenon kit på nærlysene. Hva bør man velge: 35 eller 55w? 4300 eller 6000 K? Dette skal ikke se Harry ut, skal være funksjonelt. Og det skal ikke gi feilkoder eller andre ubehageligheter. Vet det ikke er lovlig, men dersom man velger riktig xenon må det vel gå greit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 14, 2013 I disse lyktene er det greit. Det blender ikke, og ser originalt ut Gjør det! 35w skal være nok, kjør 4300k. Uoriginal 4300k gir et hvitt lys 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 14, 2013 Blir helt feil... blir og blende all motgående trafikk , siden du ikke har linselykt. Men reflektor, blir masse lys ja men du kommer til og få mange langlys mot deg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 14, 2013 Han har linselykter... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 14, 2013 Jørn: Anbefaler deg og ta deg 1min og lese tråden hans og spørsmålet før du svarer.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 14, 2013 Supert, takk for svar. Har linselykter ja... Xenon kit er bestilt. Blir spennende å se hvordan det blir. Bestilte som anbefalt 35 w og 4300 K. Det er billigere enn å kjøre i grøfta... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 14, 2013 Kjøpte du ebay med slim-ballaster? De må du regne med å bytte 1-2 ganger i året.. (Selve ballastene - Koster 15$ per) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 15, 2013 Nei, jeg kjøpte på ekstralys.no Håper ikke det blir noe bytting av ballaster flere ganger i året, hvorfor må man det? Ryker alle slike? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 15, 2013 Mye betalte du? har alltid kjøpt fra vvme.com 300kr og levert på døra på noen få dager. Aldri hatt noe feil med de heller:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 15, 2013 du bør ha slim ballaster (digitale) og et tips er også å ta med pærevarsling loop 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 15, 2013 Bare lurte på om det var ebay-kittene med slim-ballaster.. Men, da går det bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 15, 2013 Jeg satser på at kit fra ekstralys.no er komplett. Er med ballast, men om det er type slim vet jeg ikke. Betalte ca 1500 tror jeg for hele pakka. Link her: http://www.ekstralys.no/products/lumen-prosystem-xenon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 15, 2013 Da blir du ikke nødt å bytte ballaseter, i alle fall :-) Bare spør om du trenger hjelp med monteringen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 22, 2013 For å få festet h7 xenon pæra i lykta så må jeg ha på festedingsen i metall på kontakten. Denne går ikke på uten at jeg klipper ledning eller klippe i stykker pasning som skal tette gjennomføring inn i lykta. Klippet ledning, og det var ikke smart. blir ikke xenon her med mindre noen har noen triks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 22, 2013 Kan du ikke borre i selve lyktehuset? Xenonkittet kommer jo med en slik "gummigjennomføring" for 2-3cm hull? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 23, 2013 Jo, gjennomføringen er grei. Problemet er pærefestet. Halogen pæra trykkes ned i sokkel som holder pæra på plass. Sokkel har en metalldel med to vinger som vris inn i et spor. Denne metalldelen med vingene må jeg ha inn på xenonpæra, og det går ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 23, 2013 Hmm.. Men, H7 er H7 - Kan ikke xenonpæra sitte i samme sokkel? Kan dette hjelpe? http://www.ebay.com/itm/2x-H7-METAL-BULB-HOLDER-BRACKET-CLIP-ADAPTOR-for-HID-Xenon-KIT-BMW-E60-passat-/271349945323?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item3f2db793eb&vxp=mtr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 23, 2013 http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php?125186-Which-HID-Conversion-Kit-for-Passat Disse gutta her har hatt god erfaring med følgende kit: http://www.ebay.co.uk/itm/VW-PASSAT-07-ULTRA-XENON-HID-CONVERSION-KIT-H7-35w-/220477175144?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item335576b568&clk_rvr_id=564150302897&afsrc=1 http://www.ebay.co.uk/itm/H7-50w-Digital-Xenon-HID-Conversion-kit-All-Colours-/280395055207?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4148d90067&clk_rvr_id=564143648631&afsrc=1 Er det noen forskjeller fra ditt kit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 23, 2013 Jeg hadde samme dilemma på Touranen når jeg skulle bygge om. Fikk beskjed om at jeg trengte slike: Det fikk jeg aldri til å passe, så xenon-kittet ligger i en pose enda.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 23, 2013 De metallgreiene du Joakim fant på ebay er riktige, men de fester ikke pæra. De holder sokkel til halogen på plass. Tror dessverre erfaringen til Espen er det som blir min erfaring også. Det er altså ikke mulig slik jeg ser det å få lærene til å sitte fast uten å bruke lim.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 12, 2014 Ett annet tips. Xenon kit med metallsokkel og ikke plastsokkel forenkler det hele betraktelig. Kjøpte med metall når jeg satte inn på 3bg'n jeg hadde. Monterte nær og fjærn på 20 min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...