Glødeproblem Audi 80 Avant 1.9tdi

Anbefalte innlegg

Har et problem jeg ikke klarer og finne ut av, står så og si fast.

Når jeg vrir om nøkkelen lyser glødelampa i 1 sek. før den forsvinner. Dette skjer både sommer og vinter. Fant etterhvert ut at om jeg tok av kontakten til 2polt temp. sensor på kjøleslangen gløder bilen i ca 20 sek (så lenge releet tillater?) Ut i fra dette konstanterte jeg at sensoren var gåen å kjøpte ny, uten at dette hjalp.

Har fått lest av feilkoder uten hell.

Har snakka med litt folk i bilmiljøet og lest på div. forum uten å finne noen som har hatt lignende problem, noe jeg synes er litt rart mtp. at 1z motoren er flittig brukt opp igjennom årene..

Har vell konstantert at glødereleet ikke er gåent da bilen gløder når temp. sensoren ikke er tilkoblet?

Noen som vet hva mer som er forriglet opp mot dette med gløding, sett bort fra den nevnte sensoren?

Glødepluggene er testet rett på batteri, bare så det er sagt.

Noen tips?

Mvh.

Mats Brekke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut av dette?

I såfall kan det jo være en god ide og meddele dette på forumet i tilfelle et annet medlem skulle oppleve tilsvarende problem en gang i fremtiden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet g62, kjøletemp. sensoren på nytt. Men byttet til blå istedet for svart.

Denne bilen var opprinnelig tenkt som delebil når jeg kjøpte den med defekt girkasse og div. småfeil. Så når registeret røk på den andre kjøpte jeg bla. ny g62 til denne på sulland. Fikk svart da og regnet med at det var det jeg skulle ha..

Skulle selvfølgelig tenkt på dette før men siden jeg kjøpte org. deler etter reg. nr regnet jeg med at det var rett..

Den svart står oppgitt til biler med aircondition, mens den blåe er til biler med automatisk klima. Jeg har aircond og ikke automatisk klima, men må ha den blåe sensoren for at det ska funke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.