#1 Skrevet Mai 27, 2005 Hei. Noen som veit hvor mye trykk en MC motor tåler uten tilleggstrykk? litt kjipt å svi 5 stempler... på forhånd takk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 27, 2005 Mente selvsagt tilleggssprut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 27, 2005 Ta deg en tur innom Bike forumet, er nemlig flere der som driver med turbotrimming av sykler og er sikker på at flere der kan gi deg tipps 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 27, 2005 0.9 og til nød 1.0 er absolutt maksimum av hva en slik klarer uten at den går for magert.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 31, 2005 takker... men er tvangskjøring av kaldstartdyse nok til at 1 bar er trygt tror dere....? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 31, 2005 Hei. Noen som veit hvor mye trykk en MC motor tåler uten tilleggstrykk?litt kjipt å svi 5 stempler... på forhånd takk... Kjører ca 1 bar på min MB motor med MC innsprut, ettersom jeg ikke har fått af meteret ennå så kan jeg ikke annet enn å håpe at den får nok bensin. AF meter er sikkert en fin investering uansett på turbobiler med k-jet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 31, 2005 noe over 1bar bør du ikke kjøre med.jeg fikk iallfall tenningsbank over 1bar,prøvde oxo med bly-erstatning i bensinen.tvangskjøring av kaldstart-dysa ble veeldig upresist.nesten som den gikk dårligere da den koblet inn.er jo også begrenset hvor mye effektivitet du får ut av turboen pga grenrøret osv. jeg har iallfall endt opp med å bytte til 20v men den gikk jo greit nok da den gikk,0-100 6,1sek.80-120 3,9sek 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 2, 2005 Ta deg en tur innom Bike forumet, er nemlig flere der som driver med turbotrimming av sykler og er sikker på at flere der kan gi deg tipps Det er Audi's MC motor (motorkoden altså) det snakkes om her, ikke noen liten sur 1000cc nudelsnurre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 2, 2005 Kaldstartdysen er ubrukelig til dette siden den ikke gir bensin til alle sylindre under slikt trykk. Alt sammen vil bare gå til et par sylindre, og det er langt fra brukbart. Skal man tilleggssprut må dysen sitte rett etter gasspjeldet.. Forresten: Blyerstatning gjør overhodet ingenting med oktantallet på bensinen, så det hjelper ingenting mot tenningsbank. Eneste blyerstatning gjør er å gi ventilstammesmøring til enkelte eldgamle motorer som trenger det. Uansett ingen VAG-motorer etter midten av 70-tallet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 2, 2005 Kaldstartdysen er ubrukelig til dette siden den ikke gir bensin til alle sylindre under slikt trykk. Alt sammen vil bare gå til et par sylindre, og det er langt fra brukbart. Skal man tilleggssprut må dysen sitte rett etter gasspjeldet.. Forresten: Blyerstatning gjør overhodet ingenting med oktantallet på bensinen, så det hjelper ingenting mot tenningsbank. Eneste blyerstatning gjør er å gi ventilstammesmøring til enkelte eldgamle motorer som trenger det. Uansett ingen VAG-motorer etter midten av 70-tallet.. men blyet er der,som forhindrer fortenning(til en viss grad) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...