Anbefalte innlegg

Hei. Noen som veit hvor mye trykk en MC motor tåler uten tilleggstrykk?

litt kjipt å svi 5 stempler...

 

på forhånd takk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente selvsagt tilleggssprut... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta deg en tur innom Bike forumet, er nemlig flere der som driver med turbotrimming av sykler og er sikker på at flere der kan gi deg tipps :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0.9 og til nød 1.0 er absolutt maksimum av hva en slik klarer uten at den går for magert..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker... men er tvangskjøring av kaldstartdyse nok til at 1 bar er trygt tror dere....?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Noen som veit hvor mye trykk en MC motor tåler uten tilleggstrykk?

litt kjipt å svi 5 stempler...

 

på forhånd takk...

 

Kjører ca 1 bar på min MB motor med MC innsprut, ettersom jeg ikke har fått af meteret ennå så kan jeg ikke annet enn å håpe at den får nok bensin.

AF meter er sikkert en fin investering uansett på turbobiler med k-jet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noe over 1bar bør du ikke kjøre med.jeg fikk iallfall tenningsbank over 1bar,prøvde oxo med bly-erstatning i bensinen.tvangskjøring av kaldstart-dysa ble veeldig upresist.nesten som den gikk dårligere da den koblet inn.er jo også begrenset hvor mye effektivitet du får ut av turboen pga grenrøret osv. jeg har iallfall endt opp med å bytte til 20v :)

men den gikk jo greit nok da den gikk,0-100 6,1sek.80-120 3,9sek : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta deg en tur innom Bike forumet, er nemlig flere der som driver med turbotrimming av sykler og er sikker på at flere der kan gi deg tipps :)

 

Det er Audi's MC motor (motorkoden altså) det snakkes om her, ikke noen liten sur 1000cc nudelsnurre ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kaldstartdysen er ubrukelig til dette siden den ikke gir bensin til alle sylindre under slikt trykk. Alt sammen vil bare gå til et par sylindre, og det er langt fra brukbart. Skal man tilleggssprut må dysen sitte rett etter gasspjeldet..

 

 

Forresten: Blyerstatning gjør overhodet ingenting med oktantallet på bensinen, så det hjelper ingenting mot tenningsbank. Eneste blyerstatning gjør er å gi ventilstammesmøring til enkelte eldgamle motorer som trenger det. Uansett ingen VAG-motorer etter midten av 70-tallet.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kaldstartdysen er ubrukelig til dette siden den ikke gir bensin til alle sylindre under slikt trykk. Alt sammen vil bare gå til et par sylindre, og det er langt fra brukbart. Skal man tilleggssprut må dysen sitte rett etter gasspjeldet..

 

 

Forresten: Blyerstatning gjør overhodet ingenting med oktantallet på bensinen, så det hjelper ingenting mot tenningsbank. Eneste blyerstatning gjør er å gi ventilstammesmøring til enkelte eldgamle motorer som trenger det. Uansett ingen VAG-motorer etter midten av 70-tallet.. ;)

men blyet er der,som forhindrer fortenning(til en viss grad) :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.