#1 Skrevet Desember 15, 2013 Fordeler, ulemper? Vurderer en dobbelkabin:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 15, 2013 Fordeler: -god å kjøre -kommer seg frem -kan trekke 3000kg +/- -ligger under litern i gjennomsnitt på vintern med mye webasto bruk -lav lastehøyde på planet -på dobbelkabin har du ikke skillevegg rett bak forsetene -det går en europall på bredden mellom hjulhusa på planet Ulemper: -dårlig fjernlys -dårlig ryggelys -du forventer mer da den er så lik en personbil -den kan ikke bygges om til større enn 33" hos Arctic Trucks pga utvekslingen Har selv en 2012 dobbelcab, rulla 34000km++ nå og er strålende fornøyd. Du burde unngå di tidligste modellene brukt, da det var noen barnefeil siden det var helt ny modell. Det er sikkert mer jeg kunne nevt, men all over er jeg meget fornøyd, spesielt nå som snøen er kommet og det bare er moro å kjøre rundt Jeg har manuell 163hk med innkobelbar 4x4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 15, 2013 Lysan er ikke problem da man får mye bra i led:) Det med Artic truck gjør ikke noe for meg, 33`holder. Mulig jeg satser på 180 Hk, drar en del på henger med snescootre og båt. Fungerer vel bra i fjæra ved båtutsett med lavgir og sperre på bakakslinga: klø 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 15, 2013 Ja, jeg har selv 6 ekstramonterte ledlamper i form av VisionX Led Cannon, samt 2 stykk Hella 1500 led ryggelys. Om jeg ikke tar feil så kan vel 180kh trekke 3200kg hengervekt. Og vis du får tak i en med heavy duty bladfjærer så kan du atpåtil laste 1000kg på planet. Jeg har trekt en del bilhenger, og den er en drøm og trekke med. Sterk og fin, med dog ingen racer, jeg har vært yrkessjåfør, så vant med å ha god tid i bakker og slikt. Hvis du kjøper i automat (som jeg tror de fleste har valgt på 180hk utgaven) så er det vel automatisk lavserie på 1.gir. På manuell kasse som jeg har med innkobbelbar 4x4 så virker kun sperre på bakaksel i lavserie, har ennå til gode å ha bruk for den, men jeg har prøvd den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 15, 2013 E det bakaksel sperre på automaten ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 15, 2013 Det er jeg usikker på, det eneste jeg vet at ved innkobbelbar 4motion så er det sperre slik at kraften er 50%-50% foran-bak, det merker man godt når man svinger. Det er det ikke på permantent 4motion. Men sperre på bakaksel er jeg ikke sikker på angående automat. Kan ikke se i noen av brosjyrene at det er nevnt. En annen ting du burde sjekke ved bruktkjøp er om det er planbeskyttelse i plast, da burde du sjekke under for eventuelt rustdannelse. Det har en tendens til å samle seg skittent vann som ligger å knikker og gnur under der og kan "pusse" seg igjennom lakken. Jeg har fått sprayet på Vortex som fjerner dette problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...