#1 Skrevet Desember 15, 2013 kunne tenkt meg litt info om dette om det er noe som kan være mulig å få til på feks ein 1,6td Krever vel noen hjerner og massiv programering i forhold til motor og turtall regner ikke med dette er noe som går av seg selv etter girkassen er montert? vis noen har kjennskap til hvordan ein dsg kasse fungerer så spytt ut:p frister jo litt når sånne videoer dukker opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 15, 2013 Dagens automatkasser er jo rimelig avanserte. Enkelte motorer endrer jo tenning mellom girskift for å få det smooth og slikt. Mulig det går, men lukter vanskelighetsgrad nivå maks... :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 15, 2013 Tipper det er enklere å bytte komplett motor og gir ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 15, 2013 Det er klart det ser tøft ut med lynkjappe giringer når bilen har 1000hk, men det blir ikke helt det samme når man faktisk ser klipp av en 1,6 turbodiesel med DSG: At det går ann viser jo øverste video, men kostnad og vanskelighetsgrad står vel i stil med å bygge en 1000hk turbofirer som tåler 4.5bar som den bilen har... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 15, 2013 Ser da det fra Boba motorsport at det ikke er umulig Fete 16V de bygger altså. Tipper det krever omdr.signal fra motor og impulser fra 4 hjul og gasspedal pot.meter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 15, 2013 Det er klart det ser tøft ut med lynkjappe giringer når bilen har 1000hk, men det blir ikke helt det samme når man faktisk ser klipp av en 1,6 turbodiesel med DSG: At det går ann viser jo øverste video, men kostnad og vanskelighetsgrad står vel i stil med å bygge en 1000hk turbofirer som tåler 4.5bar som den bilen har... Er nok litt forsjeld på eksempelet ditt 110hk 1400kg bil og min 230hk 850kg bil;), men eg ser og på det som rimeligt umulig, men det hadde vært kult kjekt med litt info om disse kassene uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...