Anbefalte innlegg

Hei. Sjefen min vurderer en 96mod a4 1,8t manuell som førstebil for sin sønn. Den er gått ca 250k, aldri vært chippet eller trimmet på noen måte. Noen som har peiling på om dette er lurt? Spesielt med tanke på motor/gir. Hva bør man være obs på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På gir/motorsiden er det oljepumpen man bør være bekymret for da silen tetter seg igjen med tiden, du kan også sjekke om turboen er i god stand samt clutchen.

Sjekk forstillingen og drivknute mansjetter.

Sjekk også i servicehefte om overnevnte har blitt byttet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror tannstanga er sånn både og på de tidlige utgaver av A4 også. Jeg er veldig fornøyd med 97 A4 1.8tq hittil iallefall. Verdt å merke seg at den ikke går spesielt billig til 1.8l å være. Selv på rolig kjøring bruker min rundt literen på småkjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser absolutt ingen grund til å styre unda slik bil, 1.8t motoren er en veldig vanlig motor, så deletilgangen er stor.

Når en bil\motor har gått såpass langt er det selvfølgelig feil som kan dukke opp, men vet det er flere her inne som har passert godt over 300 000km uten annet påkåst enn normale slitasjedeler.

Mange slike biler går desverre på såkalt long life service\olje, å dette medfører ofte en del koksing i motoren som igjen kan skade turbo, kammer osv.

Det er også et kjent problem med forstillingen på disse bilene, så ver Obs på eventuelle lyder derfra.

Så sjekk av motor for koks, oljetrykk, oljelekasje, tikking\donking, oljebytte intervall, sjekk eksos osv, bremser (slitasje, kast), rust på skjermer og underkan av dører osv.

 

Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan liste opp det jeg har byttet på min a4 b5 1,8, har hatt bilen i en 5-6år.

Kjøpte bilen da den var gådd 211000km, nå har den rundet 350000km, men motoren havarerte for noen uker siden grunnet en defekt tennplugg og muligens lavt oljetrykk.

 

Bensinpumpe + filter.

Rotoren i vakumpumpen til sentrallåsen.

Forstillingen to ganger, andre gangen grunnet ebay forstillingen var vrak etter ca 40k km.

x-antall drivknuter.

Bremser framme og bake + hjullager.

Registerreim, multireim, vannpumpe etc, det som blir/må byttes når registerreimen må byttes.

Lageret til motorviften.

Montert på nytt senkesett da det gamle var veldig slitent.

Frontrute grunnet sprekk.

 

Har også en feil på vindusviskeren, har byttet rele og motoren uten at det hjalp, tror det er hendelen.

 

Akkurat nå blir det bestilt ny motor i fra Svergie.

Er også en meget kurant bil og skru på i grunn.

 

Ser man bort i fra motorhavariet så har bilen vært meget driftssikker uten noen store problemer! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror tannstanga er sånn både og på de tidlige utgaver av A4 også. Jeg er veldig fornøyd med 97 A4 1.8tq hittil iallefall. Verdt å merke seg at den ikke går spesielt billig til 1.8l å være. Selv på rolig kjøring bruker min rundt literen på småkjøring.

 

Anbefaler deg en chip. Gjerne fra Johan :) Forbruket på dama sin daaaalte !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler deg en chip. Gjerne fra Johan :) Forbruket på dama sin daaaalte !

Så fort statens herlige lånekasse betaler meg på nyåret kommer jeg ikke til å være sein om å skaffe meg chip, har allerede kjøpt både ny n75h og ny resirk fra rs6 :)

 

Sorry Offttopic:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du jobber hos Pål Rainer? Han skal jo ha meget god peiling på vag, etter det jeg har hørt... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp! Ja, men vi har faktisk få 1,8t innom. Det er kanskje et godt tegn med tanke på kvalitet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp! Ja, men vi har faktisk få 1,8t innom. Det er kanskje et godt tegn med tanke på kvalitet :)

 

Eller at folk skrur litt selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.