#1 Skrevet Desember 16, 2013 Har en kompis som har et problem med sin 1990 Golf. Denne har ABS, noe som gjør at bremsesystemet her ikke er noe jeg har vært så mye borti tidligere. Det som er problemet er at det ikke har gått an å lufte bremsene bak på den, den har nye bremserør, hjulsylindre og avlastningsventil. Dette vil jo muligens si at problemet ligger lenger frem, altså i hovedbremsesylinderen eller lignende. Han har skrudd opp sylinderen, og forøvrig alt annet som er fremme her, og sjekka for blokkeringer/skitt. Han har blåst utav og montert dette på nytt igjen. Etter dette dukker det opp en lekkasje mellom hovedbremsesylinder og inn mot der som bremsekraftforsterkeren normalt sett vil stå på golf uten ABS. O-ringer og alt ser bra ut, alle er der de skal være. Noen som har noen aning hvorfor det siver ut bremsevæske fra hovedbremsesylinderen, og hvorfor det ikke går an å lufte bremsene bak ? Takker for svar og tips ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 16, 2013 Det er en egen måte og lufte bremsene på disse systemene. Først må du sørge for at avlastningsventilen bak er helt åpen. Jeg pleier bare og stripse den opp. Så må du skru på tenningen. Da er det en pumpe på abs enheten som starter for og lage trykk i akkumulatoren. Hvis du trykker litt på bremsen (legg en kloss eller noe på den) så skal det være og bare åpne luftenippelen så skal den nesten lufte seg selv. Hvorfor den lekker er jeg ikke sikker på. Jeg har 2 sånne enhet liggende som du kan få veldig billig hvis du trenger deler. Usikker om ABSen virker, men pumpene virker på begge så det går an og bruke de uten abs hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 17, 2013 Jeg pleide å lufte med en trykkslange på tanken, det fungerte helt utmerket på Syncroen jeg eide. Denne trykkslangen heter "Luftman" og kan kjøpes både hos Mekonomen og Bilxtra. Da bruker du bare et ekstra bilhjul, og kobler slangen til ventilen. Ca 0.8-1.0 bar trykk er nok, og da risikerer du ikke å sprenge tanken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 4, 2014 Hovedbremsesylinder og tank å alt det der er nå tett. Men problemet nå er at vi har null bremser på bakhjulene. Når vi setter på tenning går pumpa og luft kommer ut bak, men når pedalen blir trykket inn så suger den inn bremsevæske igjen Skjønner meg ikke på det her... Tips ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...