Timing av dieselpumpe til 2.5 tdi ake og oppstartsprosedyre nye kammer

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt rosstech til å sjekke timingen etter kamaksel- og regreimskifte. Ved oppstart i Rosstech så endrer gangen seg merkbart, og under måling så veksler motoren mellom hard gange til normal, hvor den under normal gange har gode målinger og under hard gange er utenfor. Jeg har ikke justert noe siden montering. Noen som vet om dette er normalt?

[ATTACH=CONFIG]210232[/ATTACH]

Det ytres også at nye kammer skal kjøres inn ved at man sikrer seg høyt oljetrykk for å fylle etter løftere og sikre smøring. I Febi-settet lå det en beskrivelse som sa høyere turtall kun er nødvendig med unormal tikking. Å høre unormal tikking på disse bilene er som å høre lokkesangen til løvmeis lang E6 under rushet. Jeg synes motoren fikk normal og kanskje roligere gange så å si med en gang. Er det noen som hører noe annet på følgende videolink?

https://drive.google.com/file/d/0B5aARW6BiBRDdlhXU2Q3N1ltVDA/edit?usp=sharing

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter søken om alt er "normalt" med vogna. For å utelukke timingen så få jeg jeg samme symptom som disse gutta ved at motoren får en annerledes gange og går utenfor spek periodevis. Ca 2 min inn i filmen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.