Audi A4 B5 2.4 V6 Girkasse/Olje/ABS problem og feilkoder

Anbefalte innlegg

Har en B5 2.4 v6 med en del problemer.

Girkassa er ganske så "hard", går hardt i revers og drive. ,-BANG i revers og BANG i drive.

Tiptronicen og de "låste" 2-3-4 gira fungerer ikke.

- Oljelampen blinker, og det blinker også "01L" i displayet. *Har peila olje på motor*

- ABS lampen lyser

- Får ikke kontakt med ABS-modul via vag-com

- Bremselampen lyser

Noen som vet? :confused:

bilde.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkode på girkasse:

1 Fault Found:

00526 - Brake Light Switch-F

27-00 - Implausible Signal

2 Faults Found:

00529 - Engine Speed Signal Missing

28-00 - Short to Plus

00526 - Shareware Version. To Decode all DTCs

27-00 - Please Register/Activate

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

brake light switch får du alltid feil på om du ikke trykker den inn etter du har skrudd på tenning ;)

får du kontakt med abs modul? viss ikke er det trolig abs sentralen som er def og må byttes, kan evt loddes om du er heldig;)

girkasse ville jeg startet med ett olje og filterskift, om det ikke fikser problemet ser detnok mørkt ut for kassa, men alt kan overhales.

ang oil i display så blinker det når det er tid for oljeskift, denne kan du nulstille selv.

prøv med olje og filterskift på motor og, så kanskje du blir kvitt oljelampa som blinker ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg sletter "00529 - Engine Speed Signal Missing" fra 02 - Auto Trans, så fungerer alt på girkassen helt til jeg gir på litt så kassen får motstand.. Omdreiningene vises ikke i dashbordet i det hele tatt. Gåen sensor? Evt. hvor ligger denne? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkoder på motor:

2 Faults Found:

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached

P1565 - 35-10 - - - Intermittent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok en sensor som ikke er helt med ja ;) litt usikker på hvor denne sitter på tiptronic bilene, men vill tro den sitter i bakkant av motor en plass ;)

voltage too low kommer om bilen har vært strøm løs.

du kan prøve å ta en throttle aligment med vag com, så kanskje du blir kvitt siste koden ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ut sikringa til ABS'n, kobla fra batteriet i en liten halvtime og sletta alle feilkoder på motor og girkasse. Nå fungerer kassa optimalt, bortsett fra at oljelampa piper litt nå og da. Sikkert lite olje.. Får opp to feilmeldinger på kassa nå:

2 Faults Found:

18180 - Load Signal from ECU: Short to Ground

P1772 - 35-10 - - - Intermittent

00526 - Shareware Version. To Decode all DTCs

27-00 - Please Register/Activate

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg har funnet ut av feilen. Fikk ikke kontakt med ABS-modulen via vag-com så grov meg litt dypere inn i den. : smil :

Etter utallige timer googling så kom jeg fram til at det er en svakhet på denne typen at to ledninger på kretskortet knekker.

bilde.jpg

De to ledningene i den røde ringen var begge brukket av, mest trolig pga vibrasjoner.

Ny control-modul til abs'n bestilt! : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.