kjøpt meg ny bil s4 med problemer

Anbefalte innlegg

hei

 

I dag handlet jeg meg ny bil, denne gangen ble det en audi..., s4 til og med :P

 

Fikk prutet den ned 25k pga av diverse feil, dette er:

 

1. mye blå røyk spesielt ved oppslipp (turbo, veivhusventilasjon?)

2. motoren "hakker" over 3600-4000omdr ved fullgass spesielt ved 3gir

3. eksoslekkasjer ved grenrør

4. bærekule høyre side

5. låssylinder ødelagt på førerdør

6. abs lampe lyser

7. jager på tomgang (vakumlekkasjer?)

8. knekt motorfeste

 

pluss diverse andre små feil

 

Håper noen har noe tips for å få utbedret dette. bærekule motorfeste osv er greit for det er ikke noe stress å fikse, men derimot hakkingen og det der er det litt verre med.

 

på forhånd takk

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke så mye jeg kan hjelpe til med her, men blårøyken er det store muligheter at er der for at turbo'n begynner å bli dårlig og må overhales.... det var problemet mitt hvertfall, og da anbefaler jeg deg ny turbo i lengden! :) 12000kr er mye penger, men siden du fikk pruta litt har du vel litt til overs!! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

turbo skal byttes allikevel ja ;)

 

Kom til å tenke på at lambda sonden kan jo være grunnen til at bilen hakker også evt et dårlig chip for bilen skulle visst være chippet. Tenkte å fikse istand bilen litt og sånn for jeg gidder ikke registrere den før 1juli da det er halv årsavgift. Blir nok litt rødskiltkjøring, men er ikke noe morsomt når den ikke går skikkelig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At lambdasonden din er deffekt er ingen umulighet, bilen kan jo bli kvalt av for mye bensin blant annet, og da fusker den, spesiellt på lavt turtall!

du har mye av de samme problemene som jeg hadde når jeg kjøpte bilen min, men er så heldig at jeg har en bedre halvdel som er veldig flink med slike ting, er vel derfor jeg også har fått et lite innblikk i audi verden! :)

 

samboeren min holder på med blant annet chipping av biler og generell trimming av motor, så er det noe du gjerne ville hatt hjelp til kan du gjerne kontakte meg på en pm så kan du få et tlf nr av meg, han er meget behjelpelig om du tar en tlf! :)

 

hvis du er interessert så kontakt meg gjerne..

mvh Monica

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det han godeste Jonus vi snakker om da? hadde tenkt å ringe han for å spørre om han hadde noen deler på lur så hvis jeg kunne fått nr av deg hadde det vært kjempeflott. Kunne ringt han å snakket litt om diverse priser osv.

 

kan vel også hande at mapsensor er gæren også? Noen måte å måle dette på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det nok Jon Anders som er kosebamsen min seh! : smil :

Akkurat det med mapsensor vil ikke jeg blande meg bort i, er tross alt bare lærling på første året borti værste! hihi...

men du må gjerne ringe han, men gidder ikke legge ut det nr her kan du si! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. mye blå røyk spesielt ved oppslipp (turbo, veivhusventilasjon?)

2. motoren "hakker" over 3600-4000omdr ved fullgass spesielt ved 3gir

3. eksoslekkasjer ved grenrør

4. bærekule høyre side

5. låssylinder ødelagt på førerdør

6. abs lampe lyser

7. jager på tomgang (vakumlekkasjer?)

8. knekt motorfeste

 

1. Antakeligvis sliten turbo, ganske typisk på "godt brukte" biler..

2. Sjekk plugger/plugghetter. Kun en type plugger funker på disse, original type.

3. Antakeligvis sprukket manifold. Kan sveises med varierende hell, men greit å ta hvis turboen uansett må byttes. I lengden ofte en ny (RS2) som er tingen.

4. Kr. 349,- på Biltema for ny bærearm med kule. Fra 2000 og oppover andre steder, så ikke så mye å lure på. Kvaliteten virker grei.

5. Fra hugger eller en helt ny. Ikke så veldig dyrt, enkelt å kode om så det passer med låsene som er på bilen.

6. Sikkert en eller flere sensorer som ikke får bra nok signal. Ta ut, rengjør kransen på drivakslene, sett inn igjen. Funker det ikke da er det nok en defekt sensor.

7. Gå over alle slanger til veivhusventilasjon, turbo/intercooler og alle de små vakuumslangene.

8. Bare å bytte, men hvordan har noen fått til å knekke det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, er det kun de orginale audi pluggene som man kjøper på møller som fungerer bra på denne bilen?

 

Hvordan noen har fått til det vet jeg ikke, men har heller ikke sett motorfestet som er knekt selv men selger mente så. Er det ikke bare to motorfester på blokka da? Men bilen skal opp på bukk i morgen så da ser jeg det nok. Regner med å måtte bytte noen foringer også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, er det kun de orginale audi pluggene som man kjøper på møller som fungerer bra på denne bilen?

Pluggene du skal ha er Bosch F5DPOR. Mekonomen, Meca, Bosch etc.. selger Bosch plugger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det meste av problemene har ordnet seg selv, bortsett fra at bilen noen ganger hakker og abs lampa lyser. Bærkula kan jeg ikke se noe gærent med, alle motorfestene sitter jo på så dette vet jeg ikke hva selger har fått for seg at er gærent.

 

Låssylinderene er byttet, byttet likesågodt alle sammen siden de var så billige

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Låssylinderene er byttet, byttet likesågodt alle sammen siden de var så billige

 

 

Hvor billig snakker vi egentlig om? måtte du tilpasse de selv til nøkkelen, eller har du "koden" som skal følge med nøkkelen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De bygger om slik at du får samme nøkkel, tror det kosta 290kr per låssylinder og det syntes jeg var rimelig. Da bygger de om den gratis også :)

 

Begynner forresten å få teken på dette med quattro kjøring nå også litt uvant kjørestil og vanskelig å time med trykket men det går rimelig bredt til tider.

 

Finnes det noen måte å få sperra til å være på hele tiden? Min skrur seg av ved 30kmt og da er det jo litt kjedlig.

 

Og hva ligger bensinforbruket vanligvis på s4?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det skal gå ann å klippe en ledning. Dette skal jeg ikke si med sikkerhet.. Men mener det skal gå.. Sikkert andre som vet bedre enn meg her inne! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var en grei pris.

Det er en rød ledning tror jeg som skal klippes et sted under baksetet. om det sliter mer på drivverket eller dekkene hvet jeg ikke men det må uansett være en vits med den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du klipper av ledning til fartssignalet som går inn til diffsperre styreenheten for å lure den til å tro at du står rolig hele tiden :)

Det er boksen under baksetet med noen ledninger + 3 slanger inn til seg. Husker ikke fargen på den ledninga, men resten av bilen har vel blå+hvit ledning for fartssignal? (rett meg gjerne noen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ledninga er vel hvit med blå stripe om jeg husker rett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men å kjøre med sperra på gir en vannvittig dekkslitasje. Er ikke mange milene før stålkorden tyter! : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Værre hvis diffen tar kvelden. : faint :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel ikke meningen å kjøre mange mil med sperra inne.. er vel mest når man skal leke seg litt at den er kjekk å ha :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er den blå med hvit stripe på de jeg har sett(og fjernet den :rolleye: ) på ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klippet den istad og det funket perfekt, var en blå ledning med hvit stripe. Meningen er vel bare å bruke den ved leking, og dekkslitasje er det samme med for dekk er veldig billig i dimensjonen 225 45 17 :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet forøvrig 0-100 i går med en g-tech pro måler og fikk 5,4 sekunder noe jeg er fornøyd med foreløpig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klippet den istad og det funket perfekt, var en blå ledning med hvit stripe. Meningen er vel bare å bruke den ved leking, og dekkslitasje er det samme med for dekk er veldig billig i dimensjonen 225 45 17 :P

 

fin innstilling :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klippet den istad og det funket perfekt, var en blå ledning med hvit stripe. Meningen er vel bare å bruke den ved leking, og dekkslitasje er det samme med for dekk er veldig billig i dimensjonen 225 45 17 :P

 

Hvem var det som klippet den sa du ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, ikke lenge før alt totalhavarerer eller blir kav utslitt om man "leker" seg med å sladde på asfalten og greier.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.