Trøbbel med triptronic kasse i vw t5,fins det deler ??

Anbefalte innlegg

Er det noen som veit om det fins overhalings kit til tiptronickassene ?min har tendenser til sluring så eg tenkte å bytte clutch plater ++

Eg har søkt litt rundt men det ser ut som det er byttekasser det går i, kunne jo vært ok med noe sterkere kasse også med tanke på chip og campingvogn.

Noen ideer ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det converter som slurer eller noe annet? Om det er converter er det jo bare å bytte den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg veit ikkje kva som slurer enda , har ikkje demontert enda heller, driver å sjekker opp muligheter, men den slurer ikkje alltid og det er mest 3dje giret som slurer.

Kassen har vært bytta før og denne har gått ca 220tkm no(bil 338tkm)første kassa blei bytta på 110-120tkm, flusha den i fjor og det såg ikkje bra ut så den har nok gått desse 220tkm uten oljeskift vill eg tru, men den girer veldig fint på normal kjøring, det er ved noe meir aktiv kjøring det skjer, motor er 2,5tdi chippa til ca 180hk og 400nm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er nok chip på Tiptronic... De sliter med fabrikk effekt/moment..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få forsterket den og converter om det går;) gjør jo det.på gamle.amerikanske automatkasser:)

Kan hende RATS i Østfold fikser slikt, hør med de;

http://www.rats.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teo Motors i Polen er overlegen på pris når det gjelder Tiptronic. De tar vel ca 1500 Euro for overhaling og ny converter ferdig montert..

Selv med turen ned sparer du penger i haugevis.

Søk på forumet, flere med gode erfaringer der:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er nok chip på Tiptronic... De sliter med fabrikk effekt/moment..

Du har nok heilt rett i det, sjølv om kassa var slik før også(kun 10tkm med chip), må finne en løsning som holder for motoren fungerer topp på dette programmet så det blir ikkje bytta :-)

Få forsterket den og converter om det går;) gjør jo det.på gamle.amerikanske automatkasser:)

Kan hende RATS i Østfold fikser slikt, hør med de;

http://www.rats.no

Rats har eg ikkje snakka med men eg snakka med dei her http://www.automatgear.no/ og det er byttekasser det går i med den den gamle i bytte, eg spurte ikkje om eg fekk kjøpe noe overhalingskit

Teo Motors i Polen er overlegen på pris når det gjelder Tiptronic. De tar vel ca 1500 Euro for overhaling og ny converter ferdig montert..

Selv med turen ned sparer du penger i haugevis.

Søk på forumet, flere med gode erfaringer der:)

ok skal søke litt, kor i polen dette då?? forsterker dei kassen då eller ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg sende mail til Teo motors og fekk jo det svaret eg ikkje ville ha," ta vekk chippen" , det betyr vell at dei ikkje har noe særleg god erfaring med desse kassene og chip, men eg trudde jo det var mulig å forsterke dei ,som nevnt over her kjører jo Amcar gutta mykje moment så dette må sjekkes meir opp i.

Eg har bedt om litt meir info frå teo rundt forsterking av kasse, han var litt utydleg i formuleringen om chippen burde vekk til han har sett over kassen eller om det i det store og heile ikkje bør kjørest med oppgraderinger på denne kassen, blir det det siste her kan eg like gjerne gå for en manuel kasse og enkelt masse svinghjul.

Eg må jo kunne stole på kassen siden eg drar på lange ferieturer , kassen eg har no har blitt kjørt 220tkm med vogn kvar sommer så visst den fekk en overhaling burde jo den funke noen år til, evntuelt med en ekstra oljekjøler.

Er dei manuelle kassene til t5 sterke med tanke på moment å tunge slep? det fins kansje kraftigere clutcher til desse ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.