Symptomer på defekte parkeringssensorer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Audi A6 2005 mod med ryggesensor (bare vanlig lyd, ikke på MMI). I det siste har jeg opplevd at når jeg skal parkere, så kommer det bare et langt pip, så blinker det oransje lyset i knappen til p-sensoren.. Hva kan dette være? Ser at noen skriver dem blir plaget med "fukt i sensoren"??? Hvis dette er tilfelle, hvordan får jeg tatt dem ut av fangeren og evt. hatt voks på dem?

Hva koster det å lese av "feilkoder" hos Audi? Regner med at det kommer opp feil på p-sensor der?

Mvh. Daniel..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det kommer et langt pip når du setter i revers og ikke et kort som det pleier så indikerer det feil. Bare å få lest ut feillager. Du har sikkert en defekt sensor. Vet ikke hvordan det er hos andre forhandlere, men hos oss er det 400,- for en forkontroll

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er rart er at den funker av og til :S

Er sånn "kommer og går feil", så vet ikke helt hva jeg skal gjøre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen ganger er det så enkelt som å høre på hver sensor. De sender ut flere pulser i sekundet, og holder du øret nærme (evt kjenner med fingertuppen) vil du kjenne at pulsene slår. Dersom en eller flere ikke sender ut pulser er det sannsynlig at denne er defekt, evt. ledningsbrudd frem til den sensoren. Så lenge du ikke har kjørt på noe e.l. er det mest sannsynlig det første som er feilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.