Golf 4 stopper plutselig under kjøring. Engine Speed Sensor?

Anbefalte innlegg

Hei!

Samboeren sin Golf 4 2001 AZD motor dør plutselig under kjøring. enten starter den med en gang igjen, eller så må jeg kjinne et par ganger før den kommer. (høres egentlig ut som den starter for så å dø igjen med en gang noen ganger også)

Jeg har tatt en scan av feilkoder, og får opp denne:

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No: 036 906 034 BH

Component: MARELLI 4MV 3773

Coding: 00031

Shop #: WSC 00000

VCID: 59B38B6AC326F7D6B3D-4AE6

1 Fault Found:

16705 - Engine Speed Sensor (G28)

P0321 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent

Readiness: 0000 0000

Jeg har googlet litt rundt og denne kan visst gjøre at motoren plutselig dør. hvor finner jeg denne sensoren på en golf 4?

Mvh

Jon Rune.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.4 eller 1.6 bensin dette?

på 1.4 16v, så sitter det en impulsgiver bak coil, oppå toppdekselet. ser ingen i blokka i etka :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! det er 1,6 bensin. noen ide om hvor den sitter på 1,6? har ikke fått vært ute i grava og kikket i dag, men tenkte å ta en tur i morra etter jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vedsiden av oljefilter kan jeg tenke meg? Er iallefall der på 8v motorer. Men er kansje 16v dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

se på toppdekselet, se om sensoren sitter der :)

bilder i etka lyver titt og ofte. men de er like på 1.4 og 1.6 16v :)

skru av plastikkshiten over motor. på venstre side av toppdeksel, like ved coil, så skal den være.

venstre er da sett fra førersete. blir høyre om du står med trynet langt nedi pansret

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nr 23 på bilde er g40 kamakselposisjonsgiver.G28 er veivaksle posisjonsgiver og den står mellom motor og girkasse.Den står plugget i på baksiden mot torpedoveggen rett bak om høyre drivakselflens.Bytta en sånn for noen år siden,litt trang om plass var det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, derfor jeg ikke finner noe på blokka altså. Har slik 60-2 hjul i simmeringen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ute og kikka nå. er det den som sitter inni hullet? var jo ikke akkurat enkelt å komme til for å si de sånn.... :P hva slags sensor er det som sitter nærmest veivhusventilasjonen?

får ut og prøve om jeg får den løs. måtte fram med speilet for å finne den... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skita i dag coil på en Golf 3 1.6l 16v etter at den stoppet plutslig. Dette er vist en svakhet på disse bilene.

Har du sjekket om det er god gnist?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke sjekka gnist. men har hatt coil som har røket på bilen før ei gang, da ga den feilkode på misfire. og denne ganga ga den feilkode på engine speed sensor (G28)

fikk skrudd ut sensoren, og i ledningspluggen så var det en del turkis vann. pinnene så egentlig greie ut, uten irr. kan det ha vært kondens i pluggen som gjør det? Er det noen måte å måle pluggen om den er god?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme kode som deg og ingen på coilen. Men din bil er jo nyere så kan jo være at den gir kode på coilen.

Men lurt å kjekke gnist selv om du ikke har kode, slik at du kan fraskrive det.

Legger til dette fra et annet innlegg her:

Hei har hatt problem med at bilen fusker en god stund (1992 s4 2,2t) fikk nettopp opp på vag com :engine speed sensor (G28) no signal.

noen som vet hva og hvor denne sensoren er er ??

blir meget takknemlig for svar

Hvis motoren var stoppet så vil du alltid få denne feilmeldingen med VAG COM mener jeg å huske.Betyr bare att den ikke registrerer omdreining da motoren ikke går. Prøv å start og dra feilmeldinger da.

http://forum.vacn.no/showthread.php?119653-engine-speed-sensor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at det ikke er coil. jeg får samme varsellamper i dashboard som jeg har lest om på nettet når engine speed sensor feiler.

er det noen som har delenummer på G28 sensoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta G28 sensoren før helga og bilen har oppført seg eksemplarisk etterpå.

Det var for øvrig to forskjellige sensorer til denne motoren, og man måtte sammenlikne med den som satt i bilen for å være sikker på at man bestilte riktig.

Hvordan får jeg satt tråden til løst?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå til 1. post. Rediger innlegg. Avansert modus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.