Anbefalte innlegg

Hei!

Bestilte ny glødeplugg på ebay til D5WZ varmeren i Sharanen min.

Som dere ser er de ikkje like! : bh :

Noen som har hatt samme problem? Er det mulig å koble til denne allikevel?

Ledningene som er koblet til er "støpt" på og henger i en hurtigkobling med andre ledninger i andre enden.

Takker!

Atle MDSC_0018.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke umulig, MEN..

Jeg vil tro at den nye er isolert mellom gjenget tapp og ytre del. Stemmer dette? Om du måler motstand mellom tapp og ytre del, hva får du av verdi? Om dette er adskilt så kan du sette på en rund kabelsko som går ned på ytre del, men som ikke berører tappen. Så må du sette på en skive som isolerer og så fester du det hele med mutteren som er der. Andre ledningen setter du på en mindre rund kabelsko som passer ned på tappen til mutteren, og så låser du det hele med en ny mutter.

Jeg ser at denne blir større en den gamle, er det plass?

Så bør du undersøke om denne også blir brukt som en flammevakt tilsvarende på Webasto sine. På min vet jeg at glødeplugg også er flammevakt, men den er mindre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Er kontakt mellom tapp og ytre del. Får samme verdi når eg måler mellom kvit og svart ledning på den gamle, hylsa mellom ledningene på den gamle er isolert.

I mitt hode er det rart at det er slik? Altså kontakt mellom de?

Var inne på samme tanke som deg med å isolere mellom ledningene, antar at den kvite i tilfelle skal stå på tappen? Mutteren følgte forøvrig ikkje med, den har eg skrudd på.

Den er litt større ja men det er plass! Flammevakten står ved siden av for seg selv.

Takker!

Atle M

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva mener du med kontakt? Du må måle motstand, og om verdien er tilnærmet eller lik null så er det kortslutning, d.v.s. at du ikke måler motstanden i varmeelementet i pluggen. Om du har noe som er større enn 1 i Ohmverdi, så måler du motstanden i varmeelementet og du har kontaktflatene for 12 V.

Men du får også kontakt på den gamle? Om det er tilnærmet null så vil det være kortslutning i denne. Om du har noe som er større enn 1 så fungerer den vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Var å målte igjen nå! Måler 1-1,1 ohm. (Trur eg har målt rett, er ikkje elektriker:))

Var forøvrig likt på ny og gammel. Kan eg anta at den gamle er i orden når verdiene er like?

Mvh Atle M

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det finnes to typer, jeg styra med det samme ifjor, trur jeg har den med ledning ny liggende på arbeid, ta kontakt hvis du er interessert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke så langt unna sannheten dette for riktig motstand. Skal være gode multimeter for å gi riktig verdi på så lav motstand. Har du sjekket at det kommer inn 12 V? Om du forsøker å koble dem på et bilbatteri så skal du se at dem begynner å gløde. Jeg vil forvente dette ut fra hva du har målt, og da ligger nok feilen et annet sted.

Hei!

Var å målte igjen nå! Måler 1-1,1 ohm. (Trur eg har målt rett, er ikkje elektriker:))

Var forøvrig likt på ny og gammel. Kan eg anta at den gamle er i orden når verdiene er like?

Mvh Atle M

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for hjelp!

Tester i morgen!

Atle M

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Testet den gamle glødepluggen i dag og funket som fanden den. Då er det nok bare rengjøring som skal til for å få varmeren til å virke!

Mvh Atle M

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.