#1 Skrevet Desember 19, 2013 For en god stund tilbake fikk jeg problemer med at hele bilen ristet ved kjøring de første minuttene på kald motor. Dette eskalerte til kraftigere vibrasjoner stort sett hele tiden. Etter mye feilsøk ble det skiftet en utslitt drivknute samt mellomaksel og opphengslager da lageret hadde sett bedre dager samt fremre ledd på akselen hadde stor slakk. Så da står jeg der jeg er nå: Mellom 40 og 55 vibrerer det hurtig i bilen. Kjenner det godt i setet, men så og si ikke i ratt. Det rare er at det plutselig kan forsvinne en dag, for så og komme tilbake dagen etter. Like før det begynner kan en merke det på at bilen virker "lett" og spretten, så vet nøyaktig når det kommer. Kan ikke finne noe slakk hverken i bak- eller forstilling. Har også sjekket alle drivaksler og knuter og testet med andre hjul. Eneste jeg vet begynner å bli dårlig er støtdempere bak og det kan se ut til at det er antydning til "trappeslitasje" på bakdekkene (kun synlig på sommderdekkene). Spørsmålet er om synderen kan være så enkelt som bakdempere, eller om det kan være tegn på feil på girkasse/senterdiff. Utifra slitasjen på dekkene antar jeg at vibrasjonene kommer fra bak i bilen, men demperene er ikke helt utkjørt, så syntes kanskje det virker litt rart at de skal skape så mye trøbbel. Noen tips? Begynner å bli lei, så bilen kan være til salgs dersom noen skulle være interessert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 21, 2013 Kan være svinghjul som synger på siste verset? Vet om en Rav4 som var sånn. Det var løse deler inni dobbeltmassesvinghjulet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2013 Kan være greit at jeg nevner at bilen har Tiptronic 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...