#1 Skrevet Desember 20, 2013 Hei en arbeidskollega sier at det fra 2014 blir nye krav til dekkventil på alle nye biler. Dette har vist med både miljø og sikkerhet å gjøre. Det skal være en ventil som gir beskjed når lufttrykket faller. Nå er vel dette ikke noe nytt, og mange biler har hatt dette lenge, men at det fra 2014 blir et gennerelt krav. kan noen der ute fortelle meg mere om dette, og om det evnt går an å få tak i slike ventiler, da de vistnok skal være veldig kostbare originalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 20, 2013 Heien arbeidskollega sier at det fra 2014 blir nye krav til dekkventil på alle nye biler. Dette har vist med både miljø og sikkerhet å gjøre. Det skal være en ventil som gir beskjed når lufttrykket faller. Nå er vel dette ikke noe nytt, og mange biler har hatt dette lenge, men at det fra 2014 blir et gennerelt krav. kan noen der ute fortelle meg mere om dette, og om det evnt går an å få tak i slike ventiler, da de vistnok skal være veldig kostbare originalt Det er nok bare påbudt levert på nye biler levert fra fabrikk, det må altså ikke ettermonteres på biler som ikke ble levert med det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 20, 2013 Det blir jo også påbudt med girshift indikator, men en ting som irriterer meg er at mange nye biler leveres uten automatiske baklys, man må altså vri over lysbryteren i hver tunnel og når det er mørkt. Burde vert påbudt med lyssensor også når man ikke har automatiske baklys. Men tilbake til on-topic, så får man slike universale dekktrykkvarslere på mange bilrekvisita butikker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 20, 2013 Jaja, da kan nok mange leverandører begynne å gni seg i henda, med tanke på den gjennomsnittlige levetiden for disse sensorene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 20, 2013 Finnes jo systemer for dette uten sensorer. På Superben min så har jeg dekktrykkvarsler, men den bruker abs sensoren til og finne ut om det er mindre luft bassert på rulleomkrets. Ingen sensorer I dekkene. Og dette har funket fint så langt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 20, 2013 blir bare krav på nye biler,går på typegodkjenninga,slikt system som varsler via abs blir ikke sett på som godt nok i fremtiden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...