Har noen erfaring med kina turboer? Er alt bare søppel?..

Anbefalte innlegg

Har noen av dere brukt kina produsert turbo,hva er erfaringen?

Er litt i tvil om jeg skal bruke en TD40 turbo av "merket turbocharger" som maxamtuning selger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke si det enklere enn at du får det du betaler for. Har hørt alt for mange historier turboer som ryker etter et halvt års normal kjøring eller fire runder hard lading på banen til at jeg ville kjøpt det selv.

 

Men for all del, det vil nok fungere en stund uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører Kina turbo K03 kopi på 1.1 bar uten problemer. Har nå kjørt 60 000 km.

 

Orginal K03 er også laget i kina.

 

One million turbochargers are built at the BorgWarner campus in Ningbo, China, in only four years.

 

Du kan lese selv her i historien til Borg Warner i 2011:

 

http://www.borgwarner.com/en/Company/History/default.aspx

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har ikke så stor betydning hvor i verden ting er laget. Det som betyr noe er kvaliteten og toleransene på delene inni turboen. Og at de som monterer sammen delene har kunnskap og det rette utstyret. Kjøper man BorgWarner så vet man at det er kvalitet. Kjøper man en billig "Kina" turbo så har man ingen garanti for hva som er puttet inni og hvordan den er montert. Utvendig er de omtrent like. Man kan selvfølgelig være heldig som jeg leser at noen er med "kina" turboer og få 50-100000km utav de. Det vil jeg kalle flaks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har prøvd endel kina, type billig, på verksted... Det funker en stund, en det er søppel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kalles ikke flaks. Det har blitt gjort lenge og er ingen hemmelighet. Det kalles restlager og blir solgt som kopi vare.

Det er orginal bygde deler som blir laget fra samme frabrikk, men p.g.a masse produksjon av varer blir ikke alt solgt som orginale varer.

Og blir derfor solgt som kopi uten merking, istedenfor å kaste dem i søpla, som vil bli dyrere. Det finnes selfølgelig dårlige kina varer også,

men så lenge du bruker sunn fornuft så kjøper du bra varer som er kopi.

 

Vil påstå at også orginal K03 ikke er bygget for å kjøre på bane med!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kan dere lese en historie om Garret turboer som mange anser som bra kvalitets turboer:

 

I work at Garrett Turbos, now called Honeywell Turbo Technologies which there so proud of. When Cliff Garrett Owned Garrett He used to brown bag his lunch everyday and cared for a quality Product. If he knew what Honeywell has done now he would turn over in his grave. Honeywell bought Garrett In 1998 or 1999. After this they opened up a turbo testing lab in shanghai China and quickly moved there turbo overhaul to Mexicali Mexico, quickly after Garrett overhaul went belly-up. So they moved there whole production to Mexicali Mexico, as if that first failure was not a sign.

 

Garrett Turbos made a quality product for a fair price. A turbo is a precision instrument. Garrett turbos was part of Garrett Air Research (on 190th st. In Torrance ca.) Where they have a huge facility designing turbine engines, and so on. Most of the senior technicians in our main turbo facility (Lomita Blvd Torrance ca) came from our air research. If you’re building jet engines a turbo is not all that difficult. Well Cliff Garrett dies. At that time ALL production of Garrett Turbos was at Lomita Torrance ca. Also all engineering and research was there as well. After we were bought and production was sent to Mexico to save costs. Our production numbers doubled. And cost was cut in half our failure rate tripled. Well who cares Honeywell is making money and lots of it. Turbos are considered Honeywell’s golden egg. They feel that turbos are going to take over big. Which it already has in the diesel market. We make ford diesel turbos, daf, Chevrolet, some Audi, vw, fiat, Perkins. Millions of turbos. And there now all coming from china and Mexico. Well up until lately the company figured if the product was designed in the US and assembled in Mexico we would be ok. Well to further there profit and **** the customer once again....the LAST of what makes turbo American leaves in January 2011. We will close the doors to the Torrance Lab. In Torrance we did all our racing turbos (wrc stuff, Audi racing etc..) then in the garret garage we did the turbos you people buy for your Subaru’s. Actually I take that back. They take turbos that were made on a production line somewhere else in the world, and change a couple of parts on a bench in Torrance (wheels, housing..etc) and send it to you the customer saying it was made in the us.....no it was not it was just repackaged and altered a little. Well as of Jan 2011 all your turbos will be made in Mexico or china or Czech Republic. This is the last Garrett facility in the United States.

 

We have huge law suits pending due to turbo failures. GM is probably going to leave us.... ford has already sued us. Caterpillar has one of the largest recalls in garret history in the process. Our name is becoming ****. The last few VERY smart guys left in the company are being fired to save costs, but see our profit is already good.....they just want more. Please don’t spend 1500$ on a gt35r. Now that it’s costing Honeywell less to build turbos do you think you will see a smaller bill when you order there product? NO!. They are going to charge you even more for even less. There are countless procedures that are being terminated everyday that made our turbos THE BEST. They keep cutting corner after corner. Did you know that we shave metal off our turbine and compressor housings until they are at the EXTREME minimum needed to contain in the event of failure they are shaving every nickel off the cost of a turbo. Did you know that 2000$ gt40 you buy is all mark up. I won’t dare say the actual cost to the company in fear of a lawsuit but lets just say your sales tax is more then the production cost.

 

Do not buy these turbos. BorgWarner and mitsu are trying there best to compete with us making a quality product. Honeywell is using its big name to back junky turbos Like Toyota is starting to do. I guarantee in the next 8 months you will see a huge decline in quality. All designing and production is in CHINA AND MEXICO. Honeywell is taking back all there benefits they used to supply us with as employees. That way when they lay us off its as cheap as possible. Instead of saying "Well after we take a hit laying those people off we will make tons" they are just taking back all there benefits so they walk away clean and clear. We used to get a severance package. Which they just took away. One of the head engineers involved in the t3 project. (Designing the first t3) he is still with our company. he was supposed to get 44 weeks of pay if he ever got laid off (30 days and 1 week for every year with the company. 40 years with the company)Due to the new Honeywell rules he gets only 16 weeks pay they stole all that pack after promising it to him for 40 years. My fingers and about to fall off typing all this and I am heated so I don’t care about grammar I’m concerned about you people not supporting a Nazi company. Take your business elsewhere. Somewhere where you will get what your money pays for. Have a nice day and don’t forget if you hear the name HTT Honeywell Turbo Technologies Stay away.

 

(They still use the garret stamp on the turbos).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv dårlige erfaringer med kinaturboen som er montert i min Audi A6 2.0 TDI. Den har nå holdt ut i ca 30 000 km og ser ut til å holde enda lenger, men det betyr likevel ikke at den fungerer som original turboen, i mitt tilfelle så lader den veeeeldig seint, gir ikke fullt turbotrykk før ca 2100 omdr., alt før det er riiiimelig dødt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke turboen som bestemmer når den skal lade elller hvor høyt trykk den skal gi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen har invirkning på når den skal lade jo, dette kommer veldig ann på tap i turbo og konstruksjon på turbin blader.

men ofte på kina turboer er wg dårlig justert, og det kan også bety mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er klarover dette. Men det han bekriver over her er ikke bevis på at turboen hans er dårlig. Det kan være andre ting

som gjør at han har disse problemene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

How to adjust the VNT rod length

When these turbos are new straight from Garrett, the rod length and stop screws are setup professionally in accordance with their specifications. since they do not publish these specifications alot of re built, re manufactured, re furbished turbos do not have them properly set up. This includes so called "Garrett approved turbo re-builders" most of the time they will just leave them as standard and expect them to work, and they will work most of the time but obviously there is going to be times when they don't. And because the hybrid turbos are different specifications, the rod length and stop screw specifications from Garrett will no longer apply. this means the turbo must be set up either on a flow bench or on the car.

Adjusting the rod length is necessary if you are getting errattic boost problems, if your duty cycle is above 80% at 4,000rpm then it needs made longer, and if your duty cycle is below 70% at 4,000rpm it needs made shorter. between 70-80% is ok, the closer to 80% the better.

How I do it is remove the TIP and get at it from above, it is possible to do it from below but theres limited space down there too, I prefer the top way.

so once you have removed the tip, you will be able to see this-

 

Tatt fra denne siden:

 

http://uk-mkivs.net/topic/34834-vnt-tdi-turbo-how-to-adjust-actuator-cure-boost-problems/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kalles ikke flaks. Det har blitt gjort lenge og er ingen hemmelighet. Det kalles restlager og blir solgt som kopi vare.

Det er orginal bygde deler som blir laget fra samme frabrikk, men p.g.a masse produksjon av varer blir ikke alt solgt som orginale varer.

Og blir derfor solgt som kopi uten merking, istedenfor å kaste dem i søpla, som vil bli dyrere. Det finnes selfølgelig dårlige kina varer også,

men så lenge du bruker sunn fornuft så kjøper du bra varer som er kopi.

 

Vil påstå at også orginal K03 ikke er bygget for å kjøre på bane med!

 

Fremdeles flaks. Hvordan kan man vite at den billige turboen har fått montert umerkede orginaldeler?? Det lurer jeg veldig på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vet vi at Borg Warner ikke er overpriset kina vare slik som garret turboen er. Begge blir laget i Kina. Hvorfor

tror du at ting må koste dyrt for at det skal være bra? Hvordan kan du bevise at Borg warner turboen er bedre enn

kina kopien som du kaller det, men som jeg har bevist så er begge laget i Kina.

Jeg personlig har ingen problemer med min turbo. Jeg vet det er forskjellige meninger her når det gjelder disse turboene.

Men dere trenger ikke halshogge meg fordi jeg gir trådstarter min erfaring. Å kalle det flaks blir helt absurd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kineserene lager det de får beskjed om de.;) De kan sikkert lage kvalitet også hvis noen betaler for det. Problemet er jo at " alt " som lages i dag skal jo selges med lavest pris : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kineserene lager det de får beskjed om de.;) De kan sikkert lage kvalitet også hvis noen betaler for det. Problemet er jo at " alt " som lages i dag skal jo selges med lavest pris : rolleyes

 

Helt riktig, og dette gjelder desverre orginalt også. Hvis de kan tjene seg rike på folk synsing og meninger så gjør de det med glede.

 

Borg warner.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du misser poenget.. Hvor de geografisk er laget i verden har ingenting med kvaliteten å gjøre..

 

Du får det du betaler for. Enkelt og greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du misser poenget.. Hvor de geografisk er laget i verden har ingenting med kvaliteten å gjøre..

 

Du får det du betaler for. Enkelt og greit.

 

Gjelder dette også Garret turboer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vet vi at Borg Warner ikke er overpriset kina vare slik som garret turboen er. Begge blir laget i Kina. Hvorfor

tror du at ting må koste dyrt for at det skal være bra? Hvordan kan du bevise at Borg warner turboen er bedre enn

kina kopien som du kaller det, men som jeg har bevist så er begge laget i Kina.

Jeg personlig har ingen problemer med min turbo. Jeg vet det er forskjellige meninger her når det gjelder disse turboene.

Men dere trenger ikke halshogge meg fordi jeg gir trådstarter min erfaring. Å kalle det flaks blir helt absurd.

 

Beklager viss du føler deg halshugget. Men dette er et diskusjons forum så andre meninger vil forekomme. Det skriver du jo selv her. Om jeg tror at ting som koster litt mer er av bedre kvalitet?, ja selvfølgelig. Det da ingen i denne verden som bygger opp turboer med orginal spec deler og som sitter på profesjonell kompetanse og utstyr som selger en turbo kjempebillig. Det er et helt irrelevant spørsmål.

 

Og jeg mener fremdeles det er flaks å få ut 50-100000km av en billig kopi "kina" turbo!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For min del er diskusjonen ferdig. Poenget mitt er dratt frem og kan følges av hvem som ønsker.

Trådstarter sorry vist jeg ødela topic for deg. Men som du ser er det delte meninger om dette.

Uansett lykke til med kjøpet.

 

Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt i rundt 2-3 år med en kina i s4`n i et 034 oppsett, gir ca 400 hk 500nm ved 2 bar. Uheldig vis så overlevde turboen bilen, som ble påkjørt :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De jeg har sett med Polo G40 og K03 og k04 fra Kina har bare holdt et par måneder maks.

 

Dårligste resultat med K04-15 kopi er en runde på Brands Hatch og ras.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt i rundt 2-3 år med en kina i s4`n i et 034 oppsett, gir ca 400 hk 500nm ved 2 bar. Uheldig vis så overlevde turboen bilen, som ble påkjørt :/

 

2-3år på 2bar?...det er slett ikke verst for en billigturbo. Da er det i hvertfall 360 thrustlager i den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har rast motoren på grunn av kina turbo? tenker da f.eks.på knekt aksel , deler av turbinen som kommer inn i motor o.s.v. eller er det bare snakk om oljelekasje/utblåsing på eksossiden?

 

 

 

Er precision turbo av god kvalitet eller er dette også kina/usa bastard?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.