#26 Skrevet Desember 22, 2013 Precision har jeg kun personlig kun gode erfaringer med, da 5557 på 1.8T. Funker bra til en pris som ikke er så alt for ille, kontra mye annet på markedet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Desember 23, 2013 2-3år på 2bar?...det er slett ikke verst for en billigturbo. Da er det i hvertfall 360 thrustlager i den. det aner jeg ikke. kosta 120 dollar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Desember 23, 2013 Er det noen som har rast motoren på grunn av kina turbo? tenker da f.eks.på knekt aksel , deler av turbinen som kommer inn i motor o.s.v. eller er det bare snakk om oljelekasje/utblåsing på eksossiden? Er precision turbo av god kvalitet eller er dette også kina/usa bastard? De fleste opplever vel lagerhavari eller/og påfølgende knekt aksel og blåste oljetetninger. Det er skjelden motor havarer pga turbohavari men det kan jo skje om f.eks deler fra kompressorhjulet kommer inn i motor. Holdbarhet på en turbo koker ned til kvaliteten på delene inni turboen, kvaliteten på monteringsarbeidet og utstyret de har tilgjengelig. Det sier seg selv at man ikke kan forvente det i en turbo til 1000kr på Ebay. Det må være meget fine toleranser på delene inni en turbo og den roterer med rundt 150 000 o/min så det sier seg selv. Her er jo også støpeprosessen av hjulene meget viktig. Precision er en seriøs aktør på markedet som lager turboer med kavlitetsdeler og som har utstyr og kompetanse til å gjøre det. De videreutvikler også teknologien som vi har sett med f.eks Billet kompressorhjul. Så da er vi tilbake til utgangspunktet...at man får det man betaler for og at man ikke har noen garanti for hvor lenge en billig "kina" turbo vil holde...men noen er heldige:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...