#1 Skrevet Desember 20, 2013 Hei. Sliter nå med nybygd motor der oljetrykk forsvant. Har hatt godt oljetrykk fra den ble satt sammen for ca 3 uker siden. Første symptom var at oljelampa lyste og trykket låg på 0, men med 2 pomp på gassen spratt trykket tilbake til respektabel 5 bar. Tenkte da det var klokka til oljetrykksmåleren, så bestilte ny og tenkte ikkje meir på det. Dagen etter når eg skulle starte fikk ikkje eg reaksjon på måleren, hørte og en lav tikking fra topp. Bilen ble da tappet for olje, kunne ikke se noe metallspon i oljen. Noen som har hatt lignende problem tidligere? Det eg synst er rart er at trykket kom tilbake, vil annta om eg hadde hatt lager havari (igjen) ville trykket holdt seg vekke? oljesilen var rein og fin når den ble montert. Info om motor: 2.2T ABY Ny oljepompe Nye lager Nye pakninger Nye H-Råder Nye stempelringer alt av deler har hatt seg en god runde i delevasker. Rullet ca 50 mil etter 1. start. Takk for all hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...