Sprekk i felg, reklamasjon realistisk?

Anbefalte innlegg

image.jpgHadde en opprydning/vaskerunde i garasjen og oppdaget dette på en av sommerfelgene mine:

 

Er det realistisk at dette godtas som reklamasjon og ny felg kommer i posten?

Har sendt en rekke bilder til firmaet jeg kjøpte disse fra. For ordens skyld, 20x10 RS6II replika laget i Italia.

 

Hvis ikke reklamasjon, noe vits å bruke penger på å reparere?

Felgene kostet ca 10000 og har rullet 2 sommere uten noen uhell, de andre 3 er hele og pene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Sprekker får man ikke på garanti desverre. Felgen har sprukket grunnet at den har fått seg en bulk og er blitt urund, slik at aluminiumen har gitt etter. Dette skjer hvis man treffer hull i veien, asfaltkanter etc. På replika felger sprekker de som regel oftere, men er ikke noe problem å få reparert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, ser den..

Får høre hva de sier før jeg bestemmer meg for hva jeg gjør med felgen(e) videre. Kunne fint tenke meg å få alle felgene pulverlakkert og den ene evt sveist, men under forutsetning at kvaliteten på dem er god nok.. :)

Blir fort ca 5000kr antar jeg?

Alternativt selger jeg dem og kjøper noe greit i 18" med litt mer gummi på :)

 

Men uansett, takk for svar! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betaler rundt 350kr når jeg fikk sveiset samme skaden.

Det som er sinnsykt er hvor lite som skal til for at de replica jalla felgene som er produsert i italia sprekker...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som de sier i England: "Buy cheap, buy twice"

 

Når det er sagt, er det ikke sikkert en vanlig felg hadde tålt den smellen godt heller. Mest sannsynlig hadde de blitt en god bulk.

 

Noen legeringer er "sprø", andre er "seige"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo ikke mye som skal til på 20" hjul akkurat, men forskjell på billig hjul og gode kvalitetshjul hjul er stor.

20" felger har jo ett mye hardere liv enn 18" felger.

 

Største forskjellen er nok hvordan sjåføren kjører.........

Noen klarer jo alltid å kjøre i stykker felger og noen klarer helt fint å unngå. Å det har ikke bare med uflaks å gjøre ;)

 

Skal man ha 20" hjul i Norges land må man kjøre deretter ;) veiene er ikke akkurat laget for det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På alle årene jeg har vært i frislipp på veiene så har jeg faktisk ikke opplevd noe a la dette, men dette er jo første bilen med 20" også da :) Tidligere var det liksom 18" som var "store hjul", mens det i dag er helt vanlig å rulle rundt på 20 :)

Har grublet litt siden i går og vet enda ikke hva jeg finner på, felgene er hele og pene så det er sånn sett synd å ikke bruke dem videre, alt avhenger i så fall av hva firmaet som solgte dem sier og evt kostnader for fiks av felg.

Er ikke sikker på om det er noen i Stavanger-området som gjør slike jobber? Østover skal jeg neppe før utpå sommeren :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte ett sett felger tidligere som var 20 som jeg måtte sveise.

 

Bare finn noen som er god på alu sveis så fikser de dette lett ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betaler rundt 350kr når jeg fikk sveiset samme skaden.

Det som er sinnsykt er hvor lite som skal til for at de replica jalla felgene som er produsert i italia sprekker...

 

Jeg trodde italienske felger var dyre og bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryfylke Aluminium har eg hørt har sveiset felger før sjekk med de, du må nok regne med ein pris på mellom 500-1000kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at aluminiumen skal ikke bare sveises, den må rettes opp først. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at aluminiumen skal ikke bare sveises, den må rettes opp først. ;)

 

Ja, jeg skal ikke sette dette til noen som ikke kan jobben hvertfall :)

Hvem vet, felgen kan fort havne hos dere og, kommer litt an på om logistikken klaffer :)

Men først, håpe at jeg får en ny felg i posten... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde italienske felger var dyre og bra.

 

Har to replica sett og det står made in italy på begge, og begge settene har sprukket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er erfaring her er at Orginale Felger sprekker men kan fortsatt være tilsynelatende rund , Men billige replikafelger trenger ikke sprekke like fort , men får heller bulker / blir skikkelig urunde :)

 

 

Jeg har nå sveist opp flere originale felger som Speedline, BBS og Avus , så dyre eller billige felger , går det istykker om man kjører på kanter og ting :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.