#1 Skrevet Desember 20, 2013 har nett vert og hentet min nye coupe 20vq (1990) men ny for meg vertfall men bremse kraft forsterkeren har sluttet og virke og servoen hakker, fått opplyst at det er bremseakumulatoren (bomben) kan vera årsaken. kor får eg taki ny? noken tips og triks ang skifting? evt lufting? Olje-lyset lyser under pådrag men på olje trykmåleren so har den trykk (3bar +) er på max merket på peile pinnen takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2013 Noken som veit om bremse akumulatoren fra s4 passer over på audi coupe ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2013 20v-motoren har vært plaget med litt fuskende oljetrykksensorer når den har gått noen runder, disse lager ofte feilvarsler slik som du nevner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 23, 2013 takk:D var sensoren som var defekt, har ein bremse akumulator på hand no til s4, men må berre finna ut om den passer er det G00200 mineral olje som skal på 20v? Noken som veit om det er muligt og godkjenne coupe som s2? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 24, 2013 Bytter du hele understellet med s2 deler skal det gå å godkjenne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 24, 2013 Bombe fra S4 tror jeg blir litt problematisk. Om den ikke bygger trykk i det hele tatt er det nok heller servopumpa som har gått. Bomba skal bare holde trykket, så med mindre det har gått noen ventiler i bomba, så skal ikke den ha innvirkning på styring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 24, 2013 Sjekk olje nivået til servo/bremse systemet. Bremsekraftforsterkeren på denne bilen blir jo drevet av olje fra servo pumpa, og disse har en tendens til å lekke olje fra den store skruen på toppen. Er det lite olje på den så vil du nok få dette problemet. Andreas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 25, 2013 Bytter du hele understellet med s2 deler skal det gå å godkjenne. Etter hva jeg husker så er alt i understellet på 20vq likt som på S2 bortsett fra 4bolt mot s2s 5bolt. S2 spindler passer rett i så da er det bare å bytte disse + 5 bolt bremseskiver. Kalipper etc er likt. Største problemet med godkjenning til S2 er at 20v er B3 mens S2 er B4. Om dette vil ha noen betydning med rett dokumentasjon vet sikkert noen andre her. Har du en original 20vq anbefaler jeg deg dog å ikke bygge den om da det bare blir færre og færre av disse, og verdien i en ombygd S2 vil aldri nå verdien av en original S2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 25, 2013 Etter hva jeg husker så er alt i understellet på 20vq likt som på S2 bortsett fra 4bolt mot s2s 5bolt. S2 spindler passer rett i så da er det bare å bytte disse + 5 bolt bremseskiver. Kalipper etc er likt.Største problemet med godkjenning til S2 er at 20v er B3 mens S2 er B4. Om dette vil ha noen betydning med rett dokumentasjon vet sikkert noen andre her. Har du en original 20vq anbefaler jeg deg dog å ikke bygge den om da det bare blir færre og færre av disse, og verdien i en ombygd S2 vil aldri nå verdien av en original S2. Dette er litt uriktig, Coupe (typ89) er B3 hele veien gjennom produksjonslinja (til 95). Forskjellene på tidligere og senere biler mtp panser, grill, delte fjørbein osv er åpenbare, men skallet er det samme. Flere senere Coupe Q 20v har delte fjærbein og 16mm stabstag bak(som S2), noe de tidligere ikke har, men fortsatt "B3" panser. Vegvesenet skiller ikke på disse, ettersom de har samme chassisnr. Dokumentasjon finnes hos en eller annen i klubben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 25, 2013 var lite olje ja, men største problemet er at den lekker mykje. men skal ha bilen på bukk i måro og sjekke kor. muligt og godkjenne hørtes intrisangt ut Er 3b motor med tilhørende lednings nett plug and play? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 26, 2013 var lite olje ja, men største problemet er at den lekker mykje.men skal ha bilen på bukk i måro og sjekke kor. muligt og godkjenne hørtes intrisangt ut Er 3b motor med tilhørende lednings nett plug and play? 3b går rett inn. Batterikassa er litt i veien, men det finnes S2'er i england med batterikassa fremme, så det skal gå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 27, 2013 Takk, trur eg hiver batteriet baki so blir det blir betre plass. Skal sjå på ein 3b motor etter nyttår, som eg kommer til og overhale før eg setter den i Sende ein mail til ombyging avd til møller men dei virket veldigt lite posetiv Kor får eg taki dette ombygings papiret ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...