#1 Skrevet Desember 21, 2013 Kom opp beskjed på displayet igår kveld at der va lite oljetrykk. Kom under kjøring. Ingen ulyder fra motoren, feilkode kjem kun opp når bilen er i bevegelse, får ikkje opp når bilen står still å blir ruset opp i 2-3k omdr. Motorkode:BPW 2l 140 hk Hjelp? En oljeføler som tuller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 21, 2013 Ikke kjør med den før du har funnet ut av det. Ellers har eg ingen tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 21, 2013 Få oljetrykket målt med en oljetrykksmåler, disse motorene har vel hatt litt dårlige oljepumper dersom jeg husker rett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 21, 2013 Tipper defekt oljepumpe. Standard på 2.0 Tdi. Du vil ikke høre at trykket er lavt på disse, så få det målt. 0 trykk blir nok resultatet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 21, 2013 Såpass jah. Hvor på motoren kan jeg ta ut oljetrykket? Evt kor sitte oljefølern? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 21, 2013 Vert ute å kobla opp pcen på audien. Får ikkje in noen feilmeldinger. Starta opp berre på tomgang, så plutseleg stoppamotoren å der kom opp feilmelding på Hovedlysa samt et bilde av eksospotta? Partikelfilter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 22, 2013 Diagnose klarer ikke å lese av feil på oljepumpa di, men en kjent feil på 2.0 tdi fra rundt din årsmodell er at de har en svakhet i "balance shaft" på pumpa. Det finnes rep kit til dette, usikker på om resultatene blir bra... Estimert pris på ny komplett pumpe inkl arbeid på en lignende bil var 35.000 kr på møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 22, 2013 Skyyyt mj. Først sette på oljetrykksmåler i dag å skjekke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 5, 2014 Oljepumpen som har røket. Skal på møller neste veke.. regna med det kom på mellom 30000-35000kr. Møller definere ikke oljepumpe som en slitasje del. noen som veit noe om det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 5, 2014 En oljepumpe bør og skal holde motorens levetid.. Men dette er en kjent svakhet på disse motorene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 5, 2014 unsett om du har stått og ruset den på tomgang osv så er nok motoren "ødelagt" Dette skjedde på min skoda før jeg kjøpte den, ente med ny motor turbo osv osv.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 5, 2014 Vi har enda ikke hatt noen med motorskader (bank i bordet) Men vi har skiftet en del turboer som følgeskade.. Ikke kjør bilen noe mer, og få balanseakselmodulen skiftet, så må det tas en vurdering av turboen i samme slengen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 5, 2014 Noen som kan svare på hvorfor møller skal ha 30-35 k for å skifte ei oljepumpe??? høres jo helt utrulig ut.. er jo nesten billigere å få tak i ein brukt motor og få et vanlig verksted til å bytte:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 5, 2014 Er fordi det må byttes hele balanseakselmodulen og i tillegg bygge om til drevdrift av pumpe istedenfor kjede. Dyre deler og det tar noen timer også Hos oss har det blitt vanlig å selge inn turbo sammen med oljepumpe nå siden den i 90% av tilfellene er kaputt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 5, 2014 Leverte bilen inn på et lokalt verksted, dem sjekket oljetrykket og nevnte at olja var asfalt...`?motoren har ikke tatt skade i følge verkstede, håpe ikke møller se noe annet:P men dem tok ikke seg på jobben i skifte oljepumpa da det ikke hadde vert borti noe slikt før. derfor har jeg fått bestilt time no neste veke:) går ca 2 dager for å fikse problemet. heldigvis ville forhandler betale halvparten av reparasjonen!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 5, 2014 Nå husker ikke jeg prisene helt eksakt, men 35 er ink turbo tenker jeg.. Bare pumpa koster vel nærmere 10k.. Og som nevnt over her så må noen biler bygges om fra kjededrift til drevdrift, da er det plutselig noen timer til med jobb og ekstra deler. Som regel tar man forbehold om det dyreste alternativet overfor kunden, for deretter å gå ned i pris ettersom jobben utføres og man får oversikt over hva bilen har fra før av:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 5, 2014 Audien er akkurat i et skifte så dem viste ikke heilt hvilken oljepumpe som står der. bilen er registret i 2006 men i følge chass nr er det en 07 modell. Tok sikkert litt godt i angående pris. Men Audi vw rabatten kjem såfall godt med:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 5, 2014 Ja nå sparer du vell inn en del medlemskontigenter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 5, 2014 mhm! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 9, 2014 Da har jeg vert å hentet audien på møller i dag:) For dem som lure kom regninga på 26700kr med vwaudi rabatten. Berre oljepumpa kom på 17000kr. Slapp heldigvis å bygge om:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 10, 2014 Jeg skal av å se på en lignende biil i morgen.ringte derfor forhandler om oljepumpe problemer. Det kostet ca 7000 å bytte "pinnen" som blir oval og gjør at oljetrykket forsvinner. Dette er på bil med geardrevet pumpe. Billig forsikring det da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 12, 2014 07 mod og oppover så sleppe man å bygge om oljepumpemodulen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...