#1 Skrevet Desember 22, 2013 Har en 1999 Audi S3, den ''poffing'' ved mindre raske pådrag på gassen. Hva kan være årsaken, har meget liten erfaring så lurer på om det kan være at den får for mye bensin eller at den feiltenner? Håper på noen tips:) på forhånd takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2013 Det kan være mye rart, få tatt en diagnose (lest av feilkoder) og se om det dukker opp. Kan være foreks en coil som er dårlig, feiltenning pga dårlige plugger eller lignende, så første steg er og få lest av feilkoder, raskest, enklest og sikrest mulig start av et feilsøk det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 23, 2013 kan enkelt å greit være turboflutter pga åpent filter eller resirk delete... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 29, 2013 Akkurat. Har hørt at det kan kanskje kan være en årsak av at resirk er fjernet. Men skal skifte plugger nå først og fremst, så skal jeg evt. kjøre en diagnose etterhvert! Tusen takk for svar karer:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 29, 2013 Har du fjernet resirk ventilen da? Hvorfor det i tilfelle? Det kan da være årsaken til dette dersom du har funnet på og fjerne resirkventilen, som forøverig ikke anbefales av meg i allefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 29, 2013 Monter resirk, problem løst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 1, 2014 Forrige eier har antagelig gjort det desverre, vet at folk fjerner disse for å få grommere lyd.. Men har noen et forslag hvor denne sitter på denne bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 1, 2014 På min S3 som er lit trimma var poffing at de var for lite bensin trykk til dysene . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 1, 2014 Høres/lufter forøvrig som om den får for mye bensin eller noe... Men ikke plagsomt liksom.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 2, 2014 Ta bort resirk gjør jo at turboen blir tvingt til å bremse, stor slitasje og du mister ladetrykk. Lmm sensoren mangler også luft som den har kalkulert med å få i retur. Sett på resirk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 2, 2014 Resirk er på plassen sin den, men har undersøkt litt nærmere og det kan visst være justering på wastegaten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 2, 2014 Lekkasje eller feil ladetrykk da? Vag-com sier ingenting? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 2, 2014 Ja, vil tro jeg har feil ladetrykk.. eller rett og slett slitne tennplugger, skal ordne dette iløpet av mårradagen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 3, 2014 Monterte også turbotrykkmåler her om dagen og den viser ganske høyt trykk, om dette er for høyt, må jeg da chippe på nytt eller kan jeg justere ned dette manuelt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 3, 2014 Orginal bil m/chip ? Hvor mye lader den nå ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 3, 2014 Orginal bil m/chip ? Hvor mye lader den nå ? Vet desverre for lite grunnet forrige eier var like utenforstående som meg nesten, men går ut i fra at den er original sett bort fra chip.. Syns den spratt opptil 1,5 og det er for meg ganske mye eller er dette normalt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 3, 2014 Et peak på 1,5 er vel ikke unormalt med div tuning filer. Gud å hvermann leverer jo tuning, med mye rare innhold! Dog er det vel ikke helt sunt. Hva ligger den på når trykket faller og blir stabilt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 3, 2014 Sant det.. Har ikke hatt den på annet enn snøføre men skal se om jeg får den ut på en skikkelig vei så turboen får jobbe litt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 7, 2014 Har vært ute å kjørt nå og ser at trykket er meget høyt, mellom 1,5 og 1,6bar) og vet såppas at dette ikke er sunt for motor osv.. Kan vel sette på en boost controller/bleed ventil for å justere ned dette!??? - - - Updated - - - Et peak på 1,5 er vel ikke unormalt med div tuning filer. Gud å hvermann leverer jo tuning, med mye rare innhold! Dog er det vel ikke helt sunt. Hva ligger den på når trykket faller og blir stabilt? Har vært ute å kjørt nå og ser at trykket er meget høyt, mellom 1,5 og 1,6bar) og vet såppas at dette ikke er sunt for motor osv.. Kan vel sette på en boost controller/bleed ventil for å justere ned dette!??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 7, 2014 Orginal bil m/chip ? Hvor mye lader den nå ? Har vært ute å kjørt nå og ser at trykket er meget høyt, mellom 1,5 og 1,6bar) og vet såppas at dette ikke er sunt for motor osv.. Kan vel sette på en boost controller/bleed ventil for å justere ned dette!??? Og hva er evt grunnen til at det er så høyt trykk nå? Er flunka ny fabrikkturbo.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 7, 2014 Jeg går ut i fra at du bruker N75 for regulering av boost nå. Den kan fint erstattes med en bleedventil, men N75 må fortsatt være tilkoblet for ikke å få feilkoder/nødmodus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 7, 2014 Kan koble de i i serie så slipper du denne stor boost spike eller bare bruke kran og legge det på rundt 1.2bar bare ha n75 i kontakten sin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 7, 2014 som det her og bare kjøre med kran kan bilen bli litt dårligere på mellom registere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 7, 2014 Men igjen, det er et problem som burde fikses skikkelig. Om han har så høyt trykk bør vel feilen/grunnen til dette finnes. Ikke bare skrus ned med en bleed ventil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 7, 2014 som det her [ATTACH=CONFIG]211423[/ATTACH] og bare kjøre med kran kan bilen bli litt dårligere på mellom registere Så det er best å koble dette i serie slik som vist på skjema? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...