1999 Audi S3, ''poffing'' ved mindre raske pådrag på gassen, hva kan det være+

Anbefalte innlegg

Har en 1999 Audi S3, den ''poffing'' ved mindre raske pådrag på gassen.

Hva kan være årsaken, har meget liten erfaring så lurer på om det kan være at den får for mye bensin eller at den feiltenner?

 

Håper på noen tips:) på forhånd takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være mye rart, få tatt en diagnose (lest av feilkoder) og se om det dukker opp.

Kan være foreks en coil som er dårlig, feiltenning pga dårlige plugger eller lignende, så første steg er og få lest av feilkoder, raskest, enklest og sikrest mulig start av et feilsøk det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan enkelt å greit være turboflutter pga åpent filter eller resirk delete...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat. Har hørt at det kan kanskje kan være en årsak av at resirk er fjernet. Men skal skifte plugger nå først og fremst, så skal jeg evt. kjøre en diagnose etterhvert! Tusen takk for svar karer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fjernet resirk ventilen da? Hvorfor det i tilfelle?

Det kan da være årsaken til dette dersom du har funnet på og fjerne resirkventilen, som forøverig ikke anbefales av meg i allefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monter resirk, problem løst ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forrige eier har antagelig gjort det desverre, vet at folk fjerner disse for å få grommere lyd.. Men har noen et forslag hvor denne sitter på denne bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min S3 som er lit trimma var poffing at de var for lite bensin trykk til dysene .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres/lufter forøvrig som om den får for mye bensin eller noe... Men ikke plagsomt liksom..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta bort resirk gjør jo at turboen blir tvingt til å bremse, stor slitasje og du mister ladetrykk. Lmm sensoren mangler også luft som den har kalkulert med å få i retur.

Sett på resirk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Resirk er på plassen sin den, men har undersøkt litt nærmere og det kan visst være justering på wastegaten..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkasje eller feil ladetrykk da? Vag-com sier ingenting?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, vil tro jeg har feil ladetrykk.. eller rett og slett slitne tennplugger, skal ordne dette iløpet av mårradagen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte også turbotrykkmåler her om dagen og den viser ganske høyt trykk, om dette er for høyt, må jeg da chippe på nytt eller kan jeg justere ned dette manuelt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginal bil m/chip ? Hvor mye lader den nå ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginal bil m/chip ? Hvor mye lader den nå ?

 

Vet desverre for lite grunnet forrige eier var like utenforstående som meg nesten, men går ut i fra at den er original sett bort fra chip.. Syns den spratt opptil 1,5 og det er for meg ganske mye eller er dette normalt??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et peak på 1,5 er vel ikke unormalt med div tuning filer. Gud å hvermann leverer jo tuning, med mye rare innhold! Dog er det vel ikke helt sunt. Hva ligger den på når trykket faller og blir stabilt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant det.. Har ikke hatt den på annet enn snøføre men skal se om jeg får den ut på en skikkelig vei så turboen får jobbe litt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært ute å kjørt nå og ser at trykket er meget høyt, mellom 1,5 og 1,6bar) og vet såppas at dette ikke er sunt for motor osv.. Kan vel sette på en boost controller/bleed ventil for å justere ned dette!???

 

- - - Updated - - -

 

Et peak på 1,5 er vel ikke unormalt med div tuning filer. Gud å hvermann leverer jo tuning, med mye rare innhold! Dog er det vel ikke helt sunt. Hva ligger den på når trykket faller og blir stabilt?

 

Har vært ute å kjørt nå og ser at trykket er meget høyt, mellom 1,5 og 1,6bar) og vet såppas at dette ikke er sunt for motor osv.. Kan vel sette på en boost controller/bleed ventil for å justere ned dette!???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginal bil m/chip ? Hvor mye lader den nå ?

 

Har vært ute å kjørt nå og ser at trykket er meget høyt, mellom 1,5 og 1,6bar) og vet såppas at dette ikke er sunt for motor osv.. Kan vel sette på en boost controller/bleed ventil for å justere ned dette!??? Og hva er evt grunnen til at det er så høyt trykk nå? Er flunka ny fabrikkturbo..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg går ut i fra at du bruker N75 for regulering av boost nå. Den kan fint erstattes med en bleedventil, men N75 må fortsatt være tilkoblet for ikke å få feilkoder/nødmodus :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan koble de i i serie så slipper du denne stor boost spike eller bare bruke kran og legge det på rundt 1.2bar bare ha n75 i kontakten sin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som det her

 

mbc_parallel.jpg

 

og bare kjøre med kran kan bilen bli litt dårligere på mellom registere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men igjen, det er et problem som burde fikses skikkelig. Om han har så høyt trykk bør vel feilen/grunnen til dette finnes. Ikke bare skrus ned med en bleed ventil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som det her

 

[ATTACH=CONFIG]211423[/ATTACH]

 

og bare kjøre med kran kan bilen bli litt dårligere på mellom registere

 

Så det er best å koble dette i serie slik som vist på skjema?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.