1999 Audi S3, ''poffing'' ved mindre raske pådrag på gassen, hva kan det være+

Anbefalte innlegg

Men igjen, det er et problem som burde fikses skikkelig. Om han har så høyt trykk bør vel feilen/grunnen til dette finnes. Ikke bare skrus ned med en bleed ventil?

 

Ja, må være en grunn til at dette er så høyt!? Finner ingen slanger eller lekkasjer.. Eller har det rett og slett blitt programmert inn tidenes tuningfil på den??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være, vanskelig å si uten og sjekke litt tror jeg. Men det kan jo være en rar fil, noen som har tuklet med grunn trykk på WG eller noe annet rart. Husker ikke hva min S3 ladet, men den hadde tuning som skulle gi 270-280. Dette var for mye og ga så høyt ladetrykk at den gikk i nødmodus når jeg dro den tungt. Jeg fikk etter noen uker hull i blokka og måtte kjøpe ny motor, som jeg tunet med skikkelig fil på ca 260hk og en helt annen kurve. Har vært en del havari av disse motorene om du søker her inne. Så dette hadde jeg ville funnet ut av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være, vanskelig å si uten og sjekke litt tror jeg. Men det kan jo være en rar fil, noen som har tuklet med grunn trykk på WG eller noe annet rart. Husker ikke hva min S3 ladet, men den hadde tuning som skulle gi 270-280. Dette var for mye og ga så høyt ladetrykk at den gikk i nødmodus når jeg dro den tungt. Jeg fikk etter noen uker hull i blokka og måtte kjøpe ny motor, som jeg tunet med skikkelig fil på ca 260hk og en helt annen kurve. Har vært en del havari av disse motorene om du søker her inne. Så dette hadde jeg ville funnet ut av.

 

Enighet, greit å få ordnet dette før jeg begynner å ta bilen i skikkelig bruk! Men dette grunntrykket foregår på hidden eller er dette manuell justering?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunntrykket justeres manuelt på wastegatestaget, men ved mindre noen har tuklet med staget på wg din før, så bør ikke du justere noe der! Jeg har hatt samme problemet med min 1.8TSQ med k04 turbo, og chippen min skal være innstilt til 1.3 bar men den peaket 1.6 bar og da fikk jeg fuelcut, så jeg koblet n75 i paralell med en MBC som vist lenger oppe her, og stilte maxtrykket til 1.3bar, og nå går den helt fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunntrykket justeres manuelt på wastegatestaget, men ved mindre noen har tuklet med staget på wg din før, så bør ikke du justere noe der! Jeg har hatt samme problemet med min 1.8TSQ med k04 turbo, og chippen min skal være innstilt til 1.3 bar men den peaket 1.6 bar og da fikk jeg fuelcut, så jeg koblet n75 i paralell med en MBC som vist lenger oppe her, og stilte maxtrykket til 1.3bar, og nå går den helt fint.

 

Okei, spørs om det er programvaren som er tullete.. Har ikke fått fuelcut enda men trenger vel strengt tatt ikke få det heller ved høyt trykk!? og ettersom jeg ikke vet hva som er gjort med bilen før, (evt. oppgraderinger) så er det nok best som du sier å koble dette i paralell for ikke å blåse motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men igjen, det er et problem som burde fikses skikkelig. Om han har så høyt trykk bør vel feilen/grunnen til dette finnes. Ikke bare skrus ned med en bleed ventil?

 

Nå er det vel bedre og skru ned trykket og være på den sikre siden til man eventuelt finner ut om det er noen problemer. Grunnen til at man setter en mbc i parall med n75 er nettopp fordi n75ventiler kan ha en tendens til og få store boost spikes . Mbc brukes for og forhindre nettopp dette.

 

http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=13285925

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det vel bedre og skru ned trykket og være på den sikre siden til man eventuelt finner ut om det er noen problemer. Grunnen til at man setter en mbc i parall med n75 er nettopp fordi n75ventiler kan ha en tendens til og få store boost spikes . Mbc brukes for og forhindre nettopp dette.

 

http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=13285925

 

Må være N75 ventilen som tuller litt og da.. Men det jeg syns er så rart er at trykket er stabilt på 1,5+ uansett, den har ikke ustabilt trykk, men mulig det bare er slik når ventilen begynner å svikte litt? Skal også nevnes at det er helt ny turbo i den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For og være litt tryggere kan du sett på mbc og kru ned trykker hørt om flere s3er som har ladet rundt tilsvarende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja skal koble dette opp i morgen! Tusen takk for svar og tips folks:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.