Slange fra turbo til intercooler har hoppet av.

Anbefalte innlegg

Slangen fra Turboen til intercooleren har hoppet av. Er det en grei måte å skifte dette på uten å måtte demontere halve motorommet? Mener da med å måtte ta ut turbo osv ? Holder det med å ta av fronten med intercooler ? Noe spesielt jeg må passe på? For er jo noe så utrolig trangt der : bh :

Evt send meg pm om tips osv...vil ha igang bilen ikveld og klar for treff imorra.

Hvor kan jeg få kjøpt nye slanger i fredrikstaddistriket på en lørdag og hva er dimensjonen på det som sitter der ? Noen som har slanger liggende og kan evt selge meg :o

 

Bilen det fortsatt gjelder er en Audi RS2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare et lite spørsmål... Kommer du ikke til slangeklemmene hvis du legger deg under bilen da? : klø :

Ellers så tror jeg det kan være litt vanskelig å få tak i slange på en lørdag... Hvis ikke Hydroscand har åpent, så blir det vel Biltema eller noe... Men det finnes sikkert ikke spesielt mye tykke slanger der vil jeg tro! : rolleyes

Ellers så har kanskje Jonus noe liggende! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se hva en får til gitt, men etter det jeg så hadde jeg en stor metalplate under hele bunnen. Så må få tauet bilen hjem først og jekka den opp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du skal komme greit til slangen når du får av "skliplata" under! Slangen har vel ikke røket?? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av fangeren, det tar 15-20 min men er verdt det. Da kommer du lettere til og slipper å risikere å stripe opp noe. Original slange er dyrt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Silikon-slanger med skikkelige klemmer er alfa og omega for de som kjører med høyt trykk!!! Av med fangern så kommer du til lett som fy......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel slangen er morken og sprekt...ser ut som gammal jalla slange!

Men MÅ ha nye silikonslanger. Ingen som har et par liggende ? Veit ikke hvor jeg kan få tak i på en lørdag ? Kjøper seff uorginalt :)

Pedersen-Racing er seff stengt på lørdag : bh :

Så et sted hvor de har slanger innenfor en radius av 1 time så si ifra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slå opp i Gule Sider på slanger.......Tess,GKL,Hydroscand og lignende firma. Men så spørs det om de har åpent på lørdager da. Hvis ikke kan du jo ringe til Jonus å høre om han har noe slanger liggende. Det har han mest sannsyling hvis ikke du får tak i noen andre steder. Powerzone har kanskje også ?? Glad forrige eier på bilen min monterte Samco-slanger på trykksiden på bilen min. Koster nesten 4 laken for det settet i Norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og der var bilen igang igjen etter et besøk på kollevold og masse plunder med å få bytta ut de der greiene for å få riktig lengde osv. Cruisa rundt i 1 time og alt ser ut til å være ok : rock :

 

Så nå er det bilstereo bygging neste :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.