Problemer med frontlysene Audi b5

Anbefalte innlegg

Hei, har en 98 mod. Audi B5, skulle kjøre hjem i sted og da jeg byttet fra kjørelys til nærlys ble det mørkt. Så fant jeg ut at nærlysene virker ikke det gjør heller ikke Langlysene. Men langlysene lyser om jeg blinker med de(trekker spaken i mot meg). Ser og at det ikke lyser i dashbordet når jeg slår langlysene på, sånn som det skal. Noen som vet om hva som er gale? Sjekket noen sikringer og det så bra ut, kan det være lysbryteren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe annet som ikke virker? Det er helt klart noe med strømforsyningen til lysene, fordi lyshornet er koblet direkte fra batteri, mens nær/fjernlys ellers er koblet via tenningslåsens kontakt, og via et avlastningsrele. Det som er typisk er at andre ting som er koblet over tenning, også dør hvis tenningslåsen eller releet går. Disse tingene er f.eks. vindusviskere og kupeviften. Hvis alt annet fungerer ville jeg holdt en knapp på lysbryteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe annet som ikke virker? Det er helt klart noe med strømforsyningen til lysene, fordi lyshornet er koblet direkte fra batteri, mens nær/fjernlys ellers er koblet via tenningslåsens kontakt, og via et avlastningsrele. Det som er typisk er at andre ting som er koblet over tenning, også dør hvis tenningslåsen eller releet går. Disse tingene er f.eks. vindusviskere og kupeviften. Hvis alt annet fungerer ville jeg holdt en knapp på lysbryteren.

Både vindusviskerene og kupevinften virker fint ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører du om det slår inn et rele om du prøver du svitsjer imellom langlys, nær og park?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører du om det slår inn et rele om du prøver du svitsjer imellom langlys, nær og park?

Ikke som jeg har lagt merke til, nei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende jeg tar feil, men jeg tror ikke B5 har et rele til dette. Det er bare en mekanisk omkobling i lysbryteren, rett og slett en vippebryter der inne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.