Vibrasjoner ved nedbremsing, værre når jeg clutcher fri..

Anbefalte innlegg

Kjørte en lengre tur på Seat'n i går (2008 Alhambra 1.9TDi 4x4) og merka at det har begynt å vibrere når jeg bremser. Normalt sett ville jeg ha antatt foringer/kast i skiver, men ved en ren tilfeldighet merka jeg at når jeg clutcher fri mens jeg bremser blir vibrasjonene langt mer voldsomme. Som "normalt" ved kast i skiver så kjennes det ut som om bilen "pulserer" (i mangel på en bedre beskrivelse) når jeg bremser ved lav hastighet.

Noen som har tips til hva dette kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Er ikke dette dårlig utløserlager, da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke lagt merke til noe ulyd fra lageret, men jeg har i grunn ikke hørt etter heller.. Skal sjekke det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, det vil nok medfølge en god del lyd :)

Kanskje et dobbelmasse-svinghjul også er å mistenke, om dette eksisterer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jo fortsatt være bremsene?!!?? At du kobler fri betyr bare mindre masse for å fange opp ujevnhetene i bremsene og at vibrasjonen dermed blir verre. Jeg ville tippe at de andre nevnte årsaker også ville ha fremkommet når du bremser på motor i nedoverbakke da det også setter momentene i motsatt retning som ved pådrag. Dette skjer vel ikke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei jeg tenker det samme.. Var på en lengre tur i går også, og det kjennes veldig typisk ut som bremser..det er ingen ulyder å høre og clutchen kjennes helt normal ut. Ingen vibrasjoner utenom når jeg bremser..

Til min store overaskelse så var skivene glovarme når jeg stoppet, selv om jeg ikke hadde bremser noe særlig før jeg parkerte, så jeg lurer på om ikke kalipterene henger..da har nok skivene gått varme og dermed har jeg endt opp med kast..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.