Anbefalte innlegg

Hei, får ikkje start på min 2.5TDI V6 lure på om det kan vere tenningsrelet som er gåent. Noen som vet hvilket rele som er tenningsrelet? Takk for svar i julestria :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tatt ut feilkoder?

Ting som dieselpumpa bruke å ryke..

Vil den ta etter, eller går det bare rundt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kammer,løftere,regreimstrammere,dieselpumpe,ventilheng er normale feil på disse...

Blinker det en nøkkel i instrumentet når du drar den på starteren?..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når eg vrir nøkkelen over på start, så går ikkje starteren i det heile tatt.. Tenningsrelet under rattet er også helt dødt :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke tatt ut feilkoder, er ikkje startsperra.. Kammer, ventiler og ventil løftere er nye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er fulladet og er 2 måneder gammelt :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør prøvelampe til den tynne plusskabelen inn på starter så ser du om den får strøm til innslaget. Kan feks være defekt starter eller bakstykke til tenningslåsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakstykke på tenningslåsen tror eg ikkje det er sia radio restarter når jeg vrir over på start :-)

Skulla gjerne hatt ett koblingskjema eller noe sant så eg fikk sett hva som er mellom batteri og starter / styrestrøm :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for en hel masse nyttige svar, har lest meg opp på en heil del om denne skjiten :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt motor og gir fra hverandre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkje hatt motor og gir fra hverandre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikkje tid til å sjå på det no om dagane, men mistenker enten bakstykket på tenningslås eller rele i dashbordet (som jeg ikkje finner ut hva heter).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ikkje rele 369.

Noen som kan å tjuvkoble bil som veit ka ledera som må ihop for å få starter til å gå? Kjem ikkje til starteren :-p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke koblingsskjema foran meg, men ledningen til innslaget skal du greie å finne.

2,5 mm, rød/svart. Går fra tenningslås til Startsperre-rele og ned til starteren. Om du greier å få tak i den helt nede ved starter, kan du prøve å sette en kabel mellom 12v og der innslaget skal inn (med tenning på). Om den starter da er det ganske sikkert el-del tenningslås som må byttes.

Evt kan du måle på samme ledning når du prøver å starte som Steinar foreslo. (Mål først ved tenningslås, så helt ute ved starter).

Skal jo gå fint å komme til starter hvis du jekker opp fronten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ut som det ligger et rele som hører til Automat kassen under ECU.

1.jpg

2.jpg

Under the transmission control module is the relay that must be removed and jumpered to allow the car to start (the "proper" name of the relay escapes me right now...).

3.jpg

4.jpg

Som du ser selv så skriver han at det ligger et rele under der som han fjerner for så å laske med en ledning

for å få start. Dette er tatt i fra et forum der han bytter fra tiptronic til manuell gir. Håper dette kan hjelpe

deg noe videre.

Her kan du lese om at disse relene er utsatt for fuktighet:

http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CDkQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.vwaudiforum.co.uk%2Fforum%2Fshowthread.php%3F134597-What-are-these-relays&ei=-he-UuHMMongyAOKz4Bg&usg=AFQjCNFw9ftkvOTqyJ8jm7W9CYKr8WlC5Q&bvm=bv.58187178,d.bGQ

http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=14&ved=0CJEBEBYwDQ&url=http%3A%2F%2Fforums.audiworld.com%2Fshowthread.php%3Ft%3D2370755&ei=-he-UuHMMongyAOKz4Bg&usg=AFQjCNHLo8nJp1hA7dqEVYYyVfLHHcHb9w&bvm=bv.58187178,d.bGQ

Fant noe mer som kanskje kan hjelpe deg videre:

5.png

6.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.