Strøm problemer Passat 3BG!!

Anbefalte innlegg

For en uke siden så begynnte ladelampa på Passaten å lyse. "Alternator Workshop" stod det i displayet.

Så da røsket jeg like greit ut dynamoen da, og skiftet denne.

Nå i kveld, så dukket dette opp igjen.

Det som er rart er at til å begynne med, så kommer den å går feilmeldingen.

Før den blir permanent, og tilslutt bilen er helt tom for strøm.

Jeg vet at jeg har et litt dårlig batteri, men ladet det opp etter sist gang, og den har startet hele tiden.

Kan dette komme av for stort belastning fra stereo, når batteriet er dårlig?

Fikk også et tips om å sjekke at det ikke hadde vært varmgang i sikringene mellom dynamo og batteri. Men hvor sitter disse?

Synes det er rart om den nye dynamoen skal ha tatt kveld etter en uke bare... : klø :

 

Tips mottas med stoooooor takk!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med dårlig batteri? Må lades eller klar for å byttes?

Har du mål batteriet ditt å sett hva spenning den gir?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har blitt tappet helt ned en gang. Og har måttet ladet det opp flere ganger etter det. Spesielt når det er litt kaldt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om sterion trekker mere strøm enn dynamoen greier å gi så vill det jo bli problem med at batteriet tappes.

Å sjekke sikring mellom dynnamo og batteri blir noe vansklig da det ikke er noe sikring mellom disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på det ikke er sikring mellom på disse?

Uansett, sjekk koblinger og skift batteriet med en gang...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå skiftet batteriet, men tilstanden er den samme.

Det som er rart, er at hvis jeg kjører på lavt og gjevnt turtall så er alt normalt.

Hvis jeg gir gass, så kommer ladelampa opp. Slakker av, så forsvinner den.

Målte ut på dynamoen nå på tomgang(uten kabelen tikoblet) da ladet den 5,4v.

Ruset opp bilen litt, for så å la den gå på tomgang, da målte jeg 14,4v

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du sjekket om du har slakk dynamoreim?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du sjekket om du har slakk dynamoreim?

 

Jepp, den er sjekket.

Men jeg lurer kansje på om det kan være spenningsregulatoren.

For nå har jeg kjørt med et dårlig batteri tidligere, og spillt musikk som trekker mye strøm.

Dette kan vel ta livet av regulatoren?

Skal prøve å flytte den over fra gammel dynamoen. Men kan jo være at den er defekt også da...

Noen måte å få sjekket dette på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bil er spenningsregulator fungerer hånd i hånd med to andre enheter: dynamoen og batteriet. Disse enhetene fungerer ved å gi tilstrekkelig kraft gjennom bilens elektriske system. Et riktig drift bil spenningsregulator vil sikre at spenningen levert av batteri og dynamo er innenfor rekkevidden akseptert av bilen.

 

Det finnes to typer bil spenningsregulatorer: den jordete spenningsregulator, og den jordete feltet spenningsregulator. Den jordete attraksjon fokuserer på regulere negativ jord er mottatt av rotoren. På den annen side regulerer jordet felttype positive bakken mottatt av rotoren.

 

Hvordan teste en bil spenningsregulator. Koble voltmeteret til batteriet.

Hvordan teste en bil spenningsregulator. Koble voltmeteret til batteriet.

 

Ta oppmerksom på at de to handlinger utført av disse regulatorer påvirke hvor mye DC dynamoen produserer. Avhengig av typen av bilen spenningsregulator brukes, går mengden av strøm som trengs for batteriet opp eller ned for å opprettholde sikkerheten nivåer av strøm. Hvis du ønsker å opprettholde funksjonaliteten til bilen spenningsregulator, må du ofte sjekke om det fungerer som det skal. Følgende er de enkle måter på hvordan å teste en bil spenningsregulator.

 

 

• Koble voltmeteret til batteriet. Ved hjelp av en håndholdt voltmeter, kobler de positive og negative klemmer til kontakt polene på bilens batteri. Ta oppmerksom på at spenningen må ha en avlesning 12-13 volt mens bilen kjører på tomgang. For ekstra sikkerhet, bruker elektriker hansker eller gummihansker, så du vil ikke få electrocuted i tilfelle du tilfeldigvis berører kontaktene.

 

Du kan også bruke et multimeter for å teste bilens spenningsregulator. Også kjent som en multitester, er et multimeter et elektronisk måleinstrument som serverer funksjon av flere virkemidler i en spesielt når man måler spenning, motstand og strøm.

 

Noen automatisk forsyne butikkene også bære et instrument som du kan plugge inn i bilens sigarettenner eller AC adapter. Dette instrumentet vil lese ut spenning løpe gjennom bilens elektriske system.

 

• Øke motorens turtall. Be om hjelp til å ha motorens turtall hevet. Spør en venn til å forsiktig tråkke på gasspedalen, heve den til 2000, 3000 og selv 4000 RPM. Denne måten, gjør dynamo jobben sin drivkraft gjennom det elektriske systemet, og lader batteriet (under tomgangskjøring hastigheter, tar batteriet vare på bilens elektriske system). Spenningsmålingen bør være mellom 14 til 15 volt.

• Observere bevegelsen av spenningen meternålen. Vær oppmerksom på spenningen meternålen bevegelse. Hvis spenningen hopper rundt eller ikke går over 12 volt, så din spenningsregulator ikke fungerer som den skal.

var dette noe til hjelp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sender min Audi B5 inn på verksted for å løse akkurat det samme problemet! Skal si i fra hva som var problemet hvis de finner det da. Kan hende det er samme feilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en gåen dynamo. Greit å vite, surt å betale...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.