HJELP! Fukt i taket audi a4 B6

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ett lite problem med at det renner vann fra lampa i bagasjerommet ( starsjonsvogn) jeg demonterte lanpa, og tømte den for litt vann, titta over taktrekket og der var det en deel vanndråper. Lurer på om noen har en løsning til mag eller har vært bortti dette før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antenna? Var sånn på min B5 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett det er ett lite mellom romm mellom antenna og karoseriet, men hjalp ikke å stramme muttern

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lå en pakning mellom på min. Endte opp med å bytte antenna.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, da skal jeg prøve det ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Joachim!

Ser ut til at du har samme eller lignende problem som jeg har. Fant du ut av hvor det lekket fra? Og kan jeg spørre om hvordan du kom til mutteren til antenna? Måtte du fjerne hele taktrekket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hakke fått titta noe mere på det, dytta bare en microfiber klut oppi der forløpig. Jeg vippa ned lampa som er helt bakerst over "bagasjerommet" der er mutter og ledningen opp til anntenna. Jeg lurer litt på om at mitt problem er at pakkninga er gammel eller noe for den er ca 2-3 mm over karoseriet. Håper det hjalp deg litt;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hakke fått titta noe mere på det, dytta bare en microfiber klut oppi der forløpig. Jeg vippa ned lampa som er helt bakerst over "bagasjerommet" der er mutter og ledningen opp til anntenna. Jeg lurer litt på om at mitt problem er at pakkninga er gammel eller noe for den er ca 2-3 mm over karoseriet. Håper det hjalp deg litt;-)

Takk for svar og for at jeg fikk låne tråden din litt :) Da skal jeg ut i garasjen i morgen for å prøve å finne ut av dette! Har bestilt pakning fra Møller i dag så satser på å få dette i orden i løpet av helgen. Holder deg oppdatert :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye kosta paknikken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil du kan bruker silikon over gammle pakning

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har faktisk glemt hvor mye, :confused:men tror ikke det var mange kronene. Måtte bestilles da den ikke var på lager så skal hente på torsdag sammen med noe annet nips. Kan oppdatere med delenummer og pris når jeg henter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil du kan bruker silikon over gammle pakning

Ok har du gjort dette selv? Var det den indre pakningen du brukte silikon på? Har kjøpt gjennomsiktig silikon her også, så satser på at det pluss pakning skal gjøre susen. : rolleyes Bare sause pakningen inn da eller (om det er snakk om den indre pakningen)?? Møller kunne heller ikke si om det de har solgt meg er den indre eller ytre antennepakningen, da det ikke var bilde av den i ETKA, så vet faktisk ikke hvilken jeg får. P.S håper det er greit at jeg låner tråden din litt til Joachim!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal bruke silikon i tillegg (jeg ville kanskje ikke anbefalt det), smør ett tynt lag på begge sider, men ikke så mye at det vil tyte ut over kantene. Ha også litt i og rundt hullet (veldig lite) i taket. Men du kan få problemer med at du ikke får pakningen helt ned mot taket, slik at den tetter 100% som det skal. Derfor ville jeg droppet silikon. Men som sagt, "less is more" om du skal bruke dette i tillegg.

-Thelle-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 B6 antenna.png

Om du skal bruke silikon i tillegg (jeg ville kanskje ikke anbefalt det), smør ett tynt lag på begge sider, men ikke så mye at det vil tyte ut over kantene. Ha også litt i og rundt hullet (veldig lite) i taket. Men du kan få problemer med at du ikke får pakningen helt ned mot taket, slik at den tetter 100% som det skal. Derfor ville jeg droppet silikon. Men som sagt, "less is more" om du skal bruke dette i tillegg.

-Thelle-

Her inne er det alltid folk med peiling. Tusen Takk for svar! :tilber: Da blir det nok det beste å droppe silikon. Satse på at ny pakning samt stramme skrue er det som skal til.: klø : Mulig dette er et veeeldig dumt spm..men må begge pakningene være helt i orden for at det skal holde tett (se bilde)? Eller er det den innerste som er den som egentlig gjør jobben? Om Møller selger bare en i løs vekt som nevnt over (uten at jeg vet hvilken jeg får ennå)..så virker det som man må kjøpe hele antennen for å ev få tak i begge...:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil anta at begge er like viktige. Men den som får mest juling er jo den som sitter ytterst. Så mest sannsynlig at det er denne som er sprukket/tørket ut.

-Thelle-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye kosta paknikken?

38 kroner på Møller..delenummer 1K0 035 349....men obs obs. Denne pakningen ser ut til å være til denne typen antenne :

8E5035503KGRU  B7 antenne.jpg

så om du har min type antenne:

IMAG0069.jpg

så må du ikke kjøpe denne type pakning!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.