Problemer mrd Night Breaker pærer på en B5 facelift

Anbefalte innlegg

Hei og god jul til alle sammen!

Har en '99 A4 Avant med originale lykter og jeg har opplevd meget dårlig lys fra de i høst, både nærlys og fjernlys.

Kjøpte meg noen Night Breaker Plus 50w pærer før jul, så jeg kunne se veien på vei opp på fjellet i jula.

Monterte de og kjørt opp RV 4 fra Oslo til Gjøvik, og der var det noen strekker uten gatelys. Jeg forventet jo å se fantastiske forskjeller på vanlig halogen og Night Breaker plus men syns nesten det var helt likt...

Spørsmålet er jo om jeg har gjort noe feil, eller om mine originale lykter bare er slitne? Kan det også være noe elektriske problemer?

Har noen andre opplevd dette problemet!

På forhånd takk!

Erling

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God jul til deg også ;)

Jeg merket litt forskjell på Nightbreaker og originale pærer, men ikke voldsomt mye.

Når det er sagt er det mulig lyktene dine trenger en liten shining, regenerering av reflektorer gir en skikkelig wow opplevelse. Bilen din er trossalt 15 år gammel så det er nok lykteglass og reflektorer som er slitt.

Her er en som fikser dette: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44501215&editAd=true

Flere som har gjort dette med stort hell :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat invistert i et sett nye lykter til min -99 A4 tq grunnet dårlig lys da spesielt på nærlysa, riktignok med xenon men uansett.

På slutten nå har jeg opplevd at nærlysa mine som er org montert xenon i, har vært nesten like dårlig (lite lys) som A4/A6 med fine friske lykter og halogen pærer i.

Har prøvd og shine lyktene, polere de osv, blitt litt bedre men ikke mye, de er rett og slett dårlige og slitte, og få rengjørt prosjektøren altså 'linsa' til nærlysa er ikke barebare.

Du som har halogen-pærer orginal montert så er ikke et sett nye lykter så veldig dyre heller, så jeg ville nok gått for det.

Har opplevd på flere A4 og A6 at plasten er meget famlet og dårlig, samme med linsa til nærlysa, jeg anser dette som noe dårlig kvalitet i grunn.

Jeg tror også at det 'kreves' litt mer av pærer for og si det slik og gi bra lys ut av prosjektører (linselykter) som på nærlysa, enn vanlig reflektorlykter, rett meg gjerne om jeg tar feil her, men det er bare noe jeg kan tenke meg til, og er derfor meget viktig at lykteglass og prosjektører er hele og pene.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God jul til deg også ;)

Jeg merket litt forskjell på Nightbreaker og originale pærer, men ikke voldsomt mye.

Når det er sagt er det mulig lyktene dine trenger en liten shining, regenerering av reflektorer gir en skikkelig wow opplevelse. Bilen din er trossalt 15 år gammel så det er nok lykteglass og reflektorer som er slitt.

Her er en som fikser dette: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44501215&editAd=true

Flere som har gjort dette med stort hell :)

Dette var et bra tips, har enda ikke fått erstattet fjernlys pærene (var kronglete å komme til) men håper at det hjelper litt da..

Selve lysene er i meget god stand med veldig klar plast, føles ut som at det er den interne dele til nærlyset som står i veien for å gi meg riktige resultater.

Er det alternativt noen pærer som er enda bedre enn NB Plus?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ganske godt utbytte av NB+, litt mer lys, men viktigst er at det er hvitere lys.

Har du god nok spenning på pærene da? det er av mye større betydning enn type pære....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørte med han på finn. 5000kr for regenerering 2 stk xenon lykter. Får jo kjøpt brukte lykter fra evt 1 år gammel bil til samme pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørte med han på finn. 5000kr for regenerering 2 stk xenon lykter. Får jo kjøpt brukte lykter fra evt 1 år gammel bil til samme pris.

Hørtes da rart ut, jeg betalte ham 1200 kr for nye reflektorer, men da gjorde jeg jobben selv. På min bil måtte lyktene splittes og demonteres fullstendig, men det var greit med tanke på prisen. Resultatet er som nye lykter! Selgeren er forøvrig medlem i klubben...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da leverte jeg evt inn lyktene. var 2400kr for løse reflektorer, kunne kjøpe mine gamle tilbake for 1200kr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dessverre ikke helt sikker på om jeg forstår, men er det slik at de 1200kr ikke er totalsummen for å få fikset reflektorene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde nå heller kjøpt meg et sett med Depo lykter til den prisen...

jo er nok ikke samme kvalitet med jeg er veldig fornøyd med lyktene på begge mine biler, med 35w xenon lyser det ekstremt bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er kvaliteten på disse Depo lyktene til 1500kr pr par, altså til biler uten org montert xenon?

Lysbilde korrekt, går det greit og få de justert 100% korrekt, og er lys-styrken god?

Jeg har ingen annen erfaring med 'uorginale' lykter annet enn noen angel-eyes greier jeg hadde på en Opel Calibra for mange år siden, og de var ikke helt gode de, vanskelig og justere de rett, når de først var justert, så holdt de ikke på justeringen som jeg gjorde.

Beklager at det ble opp off-topic her nå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har depo uten xenon og de lyser dritt dårlig..Er gamle da men ser nesten ikke noe lys med kjørelys må ha fjernlys for og se noe som helst nesten.Tror de er utslitt rett og slett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dessverre ikke helt sikker på om jeg forstår, men er det slik at de 1200kr ikke er totalsummen for å få fikset reflektorene?

Altså, nye reflektorer koster 600 pr stykket fra denne selgeren. I tillegg tar han et depositum på 600 pr stykk, som blir returnert til deg når du sender dine gamle slitne reflektorer tilbake. Av disse 1200 som skal i retur til deg, så trekker han fra 140 kr i frakt, slik at regnestykket da blir 1200 pluss frakt. Forhåndsbetaling er 2400 kr, og 1060 kr returneres når han får dine gamle deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er kvaliteten på disse Depo lyktene til 1500kr pr par, altså til biler uten org montert xenon?

Lysbilde korrekt, går det greit og få de justert 100% korrekt, og er lys-styrken god?

Jeg har ingen annen erfaring med 'uorginale' lykter annet enn noen angel-eyes greier jeg hadde på en Opel Calibra for mange år siden, og de var ikke helt gode de, vanskelig og justere de rett, når de først var justert, så holdt de ikke på justeringen som jeg gjorde.

Beklager at det ble opp off-topic her nå..

Jeg har fått merkbar forbedring over de originale pre-face lyktene på begge mine A4'r når jeg gikk til innkjøp av Depo facelift lykter, selv med vanlig halogen.

Lysbildet i seg selv er ganske så greit, var ikke noe problem å få de justert etter slik lys maskin ihvertfall. selve kvaliteten på lykten er så som så.. da spesielt justerings-skruene er av plast å må skrus forsiktig på..

Men det beste hadde nok vært originale facelift lykter hvor reflektor og glass er strøkent :)

Men jeg er ihvertfall veldig fornøyd med Depo lyktene til A4 B5 ihvertfall.. har også hatt Depo lykter til en Omega B og de var helt grusomme.. men det skal sies at selv originale lamper på de bilene er nesten ubrukelige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo fordelen i å erstatte hele lukten, hvis prisen samlet er bedre.

Noen som kan anbefale meg hvor jeg bør kjøpe "originale" lykter? Betaler gjerne noen høvdinger for å kunne se veien igjen. Og da slipper jeg de forbanna eyelidsa som jeg ikke får av..

Er Depo lysene glass eller plast, forresten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan anbefale meg hvor jeg bør kjøpe "originale" lykter? Betaler gjerne noen høvdinger for å kunne se veien igjen. Og da slipper jeg de forbanna eyelidsa som jeg ikke får av..

Selve utvendige delen er plast, men dette er vel de originale facelift lyktene også?

Går vel mest på linsa i dette tilfellet noe jeg vil anta er av plast, mens de originale kan være av glass, uten at jeg er sikker på noen av delene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Depo lykter på min B5, kjøpt på ebay, lyser meget godt kontra orginalt. Er plast glass :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvor finner man pålitelige Depo lykter til salgs? Nytt eller brukt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du får tak i noen xenonlamper så er jo disse bolt on, utenom at du må mikse om på noen ledninger i stikket. Montert på dama sin og den lyser veldig greit :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du får tak i noen xenonlamper så er jo disse bolt on, utenom at du må mikse om på noen ledninger i stikket. Montert på dama sin og den lyser veldig greit :)

Men som jeg forstår så er ettermonterte xenon lys ikke godkjente? Prøver å holde med "lovlig" med denne vogna..

Edit: Ville disse fungert for meg? Og er det noe som er godkjent å bruke?

http://www.partsandretards.no/belysning/lykter/audi/a4-b5/frontlykter/depo-facelift-hovedlykter-99-01

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettermontert xenonlys i nærlys er kun lovlig dersom du har automatisk høyderegulering av lyktene, lyktespylere og lyktene har typegodkjennelsen 'DC' som betyr at lykten er godkjent for xenon i nærlys.

Ettermontering av xenon i langlys er lovlig sålenge lykten har typegodkjenningen 'DR' som betyr at lykten er godkjent for xenon i fjærnlys, du må også ikke overstige max lux/lysstyrkeverdi også, som jeg for øyeblikket ikke husker hva er.

En lykt godkjent for xenon i både nærlys og fjernlys: DCR eller DC/R, altså en bixenon lykt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettermontert xenonlys i nærlys er kun lovlig dersom du har automatisk høyderegulering av lyktene, lyktespylere og lyktene har typegodkjennelsen 'DC' som betyr at lykten er godkjent for xenon i nærlys.

Ettermontering av xenon i langlys er lovlig sålenge lykten har typegodkjenningen 'DR' som betyr at lykten er godkjent for xenon i fjærnlys, du må også ikke overstige max lux/lysstyrkeverdi også, som jeg for øyeblikket ikke husker hva er.

En lykt godkjent for xenon i både nærlys og fjernlys: DCR eller DC/R, altså en bixenon lykt.

Kan man kjøpe lykter som dekker alle disse punktene?

La til en link lengre opp, er det noe som kunne fungert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halvveis litt off-topic, men er det ingen måte å bytte fjernlys pærer uten å demontere lykten? Har ikke veeeldig store hender men de er for store til å komme seg inn for å hekte av selve pæra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten oppdatering, for de som er nyskjerrige:

Har idag byttet både fjernlys og tåkelys, med en klar forbedring fra de originale pærene (ukjent merke). Jeg merker ingen forbedring derimot på nærlysene. Det har (dessverre) ledet meg til å ta valget om å kjøpe nye frontlykter all together og så bare bytte over pærene.

Da jeg byttet fjærnlys pærene idag la jeg merke at nærlys "Auto Level" motoren faktisk mangler. Så jeg får bare justert den venstre nærlys pæra. Spørsmålet mitt her er hvor kan jeg kjøpe en slik motor?

Spørsmål nummer to er hvor dere ville anbefalt å kjøpe nye lykter (da av typen Depo)?

Håper at noen kan svare, har flere fjellturer planlagt og vil fikse dette problemet så fort som mulig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.