#1 Skrevet Desember 26, 2013 Når bilen er kald kommer det en fæl skrapelyd når jeg slipper gassen under akselerasjon. Lyden kan minne om slik dumpventil-lyd, bare mer "metallisk". Mistenkte at turboen var sliten, men ettersom jeg ikke får fram lyden når jeg ruser den uten belastning har jeg avskrevet den. Jeg unngår denne lyden om jeg holder litt på gassen etter at jeg har trødd inn clutchen, eller slipper gassen forsiktig før. Kan det være svinghjulet som er dårlig? Har kjørt med bilen sånn nå over 25000 km, og det blir ikke værre. Ofte forsvinner dette når jeg har kjørt et stykke. edit: Glemte å få med at det bilen er en 04 Audi A4 1.9 TDI, AVF. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 26, 2013 Er det quattro ? Bilen min fekk eg "skrapelyd" når eg bremsa på giret, men forsvann med ein gong eg gidde litt gass eller clutch. Det var varmeskjolde under som tok borti akslingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 27, 2013 Nei, har ikke 4x4. Men utelukker ikke at det kan være noe som løst. Synes bare det er litt spesielt at dette ikke har løsna helt ennå, i og med at jeg har kjørt med det slik i 1.5 år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 27, 2013 lettaste er vell viss du fer bilen opp i lufta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...